Мэтазгоднасць і актуальнасць інавацыйнага праекта абумоўлена гуманістычнай накіраванасцю мадэрнізацыі адукацыі, якая прадугледжвае стварэнне ўмоў для раскрыцця і рэалізацыі патэнцыйных магчымасцей вучняў. Гэта знайшло выраз у ідэі бесперапыннай адукацыі, якое дазволіць максімальна эфектыўна выкарыстоўваць чалавечы патэнцыял і стварыць умовы для самарэалізацыі грамадзян на працягу ўсяго жыцця. У працэсе адукацыі чалавек авалодвае не толькі вопытам прымянення ведаў, спосабамі вырашэння пазнавальных і практычных задач, творчым вопытам, але і вопытам выканання спецыфічных асобасных функцый (выбарчасці, рэфлексіі, сэнсаазначэння, самарэалізацыі, сацыяльнай адказнасці і інш.), што выступае як метадзейнасць, як своеасаблівы ўнутраны план любой іншай дзейнасці чалавека.
Забяспечыць самарэалізацыю асобы навучэнца можа толькі прафесіянал, які сам здольны рэалізаваць свой патэнцыял. Менавіта таму ў сучасных умовах асабліва востра адчуваецца неабходнасць фарміраваць гатоўнасць педагогаў да самарэалізацыі ў прафесійнай дзейнасці, а стварэнне ўмоў для гэтага з'яўляецца адным са стратэгічных напрамкаў дзяржаўнай палітыкі ў сферы адукацыі.
Фарміруючы патэнцыял беларускага грамадства і адначасова выступаючы агентам устойлівага сацыякультурнага развіцця грамадства, педагог зможа дасягнуць мэтавых арыенціраў развіцця асобы, аказаць ёй дапамогу ў пазнанні сябе, жыццятворчасці, самавызначэнні і самарэалізацыі, калі сам рэалізаваны ў прафесіі. Значнасць асобы педагога як рэферэнтнага дарослага патрабуе сфарміраванасці ў яго кагнітыўнай, эмацыйнай, аксіялагічнай і дзейнаснай складнікаў гатоўнасці да прафесійнай самарэалізацыі. Таму фарміраванне гатоўнасці да прафесійнай самарэалізацыі педагагічных работнікаў знаходзіцца ў эпіцэнтры адукацыйнага працэсу на ўсіх яго ўзроўнях.
Пасля заканчэння педагагічнай ВНУ праблема гатоўнасці педагога да прафесійнай самарэалізацыі пераходзіць у разрад самастойнай прафесійнай адукацыі, рэалізуецца ў рабоце педагога праз выкарыстанне ў адукацыйным працэсе разнастайных ведаў, уменняў, кампетэнцый, што не заўсёды падмацавана сістэмай выяўленых асобасных структур свядомасці (каштоўнасцяў, сэнсаў, адносін, здольнасцей) да выбару, рэфлексіі, самарэгуляцыі і інш.), суб'ектных уласцівасцяў (аўтаномнасці, самастойнасці, адказнасці і інш.), індывідуальных характарыстык і кампетэнцый, з дапамогай якіх педагог рэалізуе сябе як асоба і прафесіянал.
Разам з тым, умовы новага грамадства і эканомікі, якія разглядаюць дадатковую адукацыю дарослых у якасці вядучага, у адносінах да якой першапачаткова атрыманая адукацыя з'яўляецца асноўнай умовай і перадумовай, патрабуюць ад сістэмы дадатковай адукацыі дарослых забяспечыць кампетэнтнасць і паўнату асобы сучаснага педагога, выступіць базіснай умовай яго прафесійнай. самарэалізацыі. Таму бесперапыннае і сістэмнае развіццё гатоўнасці педагога да прафесійнай самарэалізацыі павінна стаць адной з ключавых задач павышэння кваліфікацыі і прафесійнага самаразвіцця. У прапанаваным намі праекце дадзеная сітуацыя будзе ўзмоцнена стварэннем у рэгіёне інтэграванай адзінай адукацыйна-прафесійнай прасторы на аснове аб'яднання рэсурсаў педагога, сістэмы дадатковай адукацыі дарослых (ІРА), раённых вучэбна-метадычных кабінетаў (РУМК) і ўстановы адукацыі, у якім працуе педагог, пры адначасовай адаптацыі зместу адукацыі патрабаванням сацыяльнай замовы да дадатковай адукацыі педагога і яго індывідуальным асаблівасцям. У гэтым будзе заключацца навуковая навізна інавацыйнай дзейнасці. Практычная значнасць будзе забяспечана праз укараненне ў шырокую адукацыйную практыку і сістэму павышэння кваліфікацыі апрабаванага навукова-метадычнага і арганізацыйна-метадычнага забеспячэння аўтарскай мадэлі развіцця гатоўнасці педагогаў да прафесійнай самарэалізацыі ў інтэграванай адукацыйна-прафесійнай прасторы.
Выбар і актуальнасць тэмы інавацыйнага праекта абумоўлены наяўнасцю супярэчнасцей паміж:
- запатрабаванасцю грамадствам і дзяржавай кампетэнтных педагогаў як агентаў устойлівага сацыякультурнага развіцця і негатоўнасцю педагогаў да самарэалізацыі ў прафесійнай дзейнасці;
- актуальнасцю прафесійнай самарэалізацыі педагогаў, як фактару забеспячэння самаразвіцця навучэнцаў, і недастатковым выкарыстаннем развіваючага патэнцыялу дадатковай адукацыі дарослых у аспекце павышэння ўзроўню прафесійнай самарэалізацыі педагогаў;
- назапашаным айчынным і замежным вопытам арганізацыі дадатковай адукацыі дарослых і адсутнасцю цэласнай несупярэчнай тэорыі прафесійнай самарэалізацыі педагогаў ва ўмовах поліпарадыгмальнасці дадатковай адукацыі;
- станаўленнем у Рэспубліцы Беларусь сістэмы бесперапыннай педагагічнай падрыхтоўкі педагогаў з мэтай іх прафесійнай самарэалізацыі і недастатковай распрацаванай механізмаў этапа іх дадатковай адукацыі.
Пераадоленне названых супярэчнасцей, актуальнасць разгляданай праблемы прафесійнай самарэалізацыі педагога і недастатковая тэарэтыка-практычная распрацаванасць гэтай праблемы вызначылі выбар тэмы праекта: "Укараненне мадэлі развіцця гатоўнасці педагога да прафесійнай самарэалізацыі ў інтэграванай адукацыйна-прафесійнай прасторы".