ПАЛАЖЭННЕ
аб інфармацыйна-бібліятэчным цэнтры (ІБЦ)
дзяржаўнай установы адукацыі «Валеўская сярэдняя школа»
І. Агульнае палажэнне
1.1 Інфармацыйна-бібліятэчны цэнтр (далей-ІБЦ) ствараецца на базе дзяржаўнай установы адукацыі «Валеўскі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа» для назапашвання, абагульнення і тыражавання даведачных, метадычных матэрыялаў і педагагічнага вопыту сродкамі інфармацыйна-камунікатыўных тэхналогій (далей-ІКТ).
1.2. Стварэнне ІБЦ ўстановы адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з загадам аддзела адукацыі Навагрудскага раённага выканаўчага камітэта ад 12/03/2014 г. № 110, загадам школы № 222 ад 01.09.2017 «Аб адкрыцці інфармацыйна-бібліятэчнага цэнтра».
1.3. ІБЦ прадастаўляе ўмовы для рэалізацыі прынцыпаў даступнасці, бесперапыннасці адукацыі, самастойнасці вучняў і педагогаў у навучанні і выкладанні з выкарыстаннем ІКТ.
1.4. У сваёй дзейнасці ІБЦ кіруецца нарматыўнымі дакументамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, упраўлення адукацыі Гродзенскага аблвыканкама, аддзела адукацыі райвыканкама, Каардынацыйнага савета па праблемах інфарматызацыі сістэмы адукацыі Гродзенскай вобласці ўнутранымі лакальнымі дакументамі ўстановы, гэтым Палажэннем.
1.5. Каардынацыю дзейнасці ІБЦ ажыццяўляе УА "Гродзенскі абласны інстытут развіцця адукацыі», раённага аддзела адукацыі Навагрудкага райвыканкама.
ІІ. Арганізацыйная структура ІБЦ
2.1. ІБЦ з'яўляецца сходам электронных адукацыйных інфармацыйных рэсурсаў і ўключае:
- электронныя сродкі навучання, распрацаваныя за кошт сродкаў рэспубліканскага бюджэту;
-Электронная сродкі навучання пераможцаў рэспубліканскага конкурсу «Камп'ютар. Адукацыю. Інтэрнэт »;
-электронныя сродкі навучання, праграмныя прадукты, прэзентацыі, распрацаваныя педагогамі школы;
- электронныя базы нарматыўных дакументаў па арганізацыі адукацыйнага працэсу;
- электронныя падручнікі;
- аўдыёвізуальныя матэрыялы;
- вучэбна-метадычныя дапаможнікі, працоўныя праграмы курсаў, навучальныя дапаможнікі, метадычныя рэкамендацыі і г.д .;
- электронныя базы бібліятэкі (перыядычныя выданні, творы праграмнай літаратуры, , даведнікі, сцэнарыі, фільмы, энцыклапедыі і г.д.).
2.2. ІБЦ размяшчаецца на базе бібліятэкі ўстановы з абавязковым выхадам у Інтэрнэт.
2.3. Абсталяванне ІБЦ ўключае ў сябе:
- камп’ютар для аўтаматызацыі працы бібліятэкара;
- доступ у Інтэрнэт з камп’ютара ІБЦ;
- праграмнае забеспячэнне;
- праграмны комплекс «Бібліёграф».
2.4. За арганізацыю работы і вынікі дзейнасці ІБЦ адказвае намеснік дырэктара ўстановы па вучэбнай рабоце, адказны за пытанні інфарматызацыі, які курыруе дадзены кірунак працы, які з'яўляецца членам педагагiчнага калектыву ўстановы, уваходзіць у склад педагагічнага савета.
2.5. Загадчык бібліятэкай:
- выяўляе інфармацыйныя патрэбнасці і задавальняе запыты карыстальнікаў бібліятэкі, вядзе індывідуальнае інфармаванне асобных груп чытачоў;
- аказвае практычную дапамогу настаўнікам пры правядзенні заняткаў на базе чытальнай залы;
- сістэматычна праводзіць рэкламу фонду медыятэкі, новых паступленняў ЭСН шляхам арганізацыі бібліяграфічных аглядаў, электронных і тэматычных выстаў, распрацоўвае памяткі і буклеты;
- вядзе электронны каталог усіх носьбітаў інфармацыі, якія ёсць у бібліятэцы;
- вядзе «Часопіс выкарыстання ЭСН у бібліятэцы школы";
- інфармуе ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу аб стане і абнаўленні ІБЦ.
2.6. Праграміст ўстановы (пры яго адсутнасці аператар ЭВМ), сумесна з педагогамі і прадстаўніком кіраўніцтва, праводзіць адбор і фарміраванне фонду ІБЦ. Вядзе адзіную базу дадзеных па ўсіх напрамках дзейнасці ІБЦ за кошт пераносу дадзеных з носьбітаў удзельнікаў адукацыйнага працэсу. Забяспечвае абарону і захоўванне інфармацыі і праграмнага забеспячэння. Ажыццяўляе дапамогу навучэнцам і педагогам ў іх самастойнай дзейнасці з камп’ютарнымі праграмамі.
2.7. Прадстаўнік кіраўніцтва арганізуе збор і абагульненне інфармацыі па выкарыстанні матэрыялаў ІБЦ у вучэбна-выхаваўчым працэсе, кансультуе настаўнікаў па выкарыстанні інфармацыйных сродкаў у вучэбна-выхаваўчай, творчай працы па самаадукацыі.
2.8. Кіраўніцтва і кантроль дзейнасці ІБЦ ажыццяўляе дырэктар установы і сцвярджае нарматыўныя і тэхналагічныя дакументы аб дзейнасці ІБЦ.
ІІІ. Асноўныя напрамкі дзейнасці ІБЦ
3.1. Стварэнне ў установе інфармацыйна-бібліятэчнай асяроддзя як сферы выхавання і навучання з адмысловымі бібліятэчнымі і інфармацыйнымі сродкамі.
3.2. Стварэнне банка педагагічнай інфармацыі, як аднаго з кампанентаў адзінай інфармацыйнай адукацыйнай сеткі.
3.3. Фарміраванне інфармацыйнага светапогляду вучняў і развіццё ўменняў па інфармацыйным самазабеспячэнні, прафесійнай і іншай пазнавальнай дзейнасці.
3.4. Стварэнне ўмоў для педагогаў (выкладчыкаў) у атрыманні інфармацыі аб педагагічнай і метадычнай літаратуры, новых сродках навучання праз электронныя каталогі, а таксама магчымасць адбору сродкаў навучання, сувязі з педагогамі іншых агульнаадукацыйных устаноў, выкарыстоўваючы электронную пошту, сетку Інтэрнэт.
3.5. Стварэнне (на аснове наяўных у ІБЦ) метадычных апісанняў, навучальных праграм, відэа- і гуказапісаў для інтэлектуальнага развіцця навучэнцаў.
3.6. Фарміраванне навыкаў і ўменняў самастойнай, творчай, пошукава-даследчай дзейнасці навучэнцаў і педагогаў.
3.7. Стварэнне ўмоў навучэнцам, педагогам для чытання электронных падручнікаў, кніг, перыёдыкі, працы з камп’ютарнымі праграмамі, тэлекамунікацыйнымі сеткамі.
ІV. Фінансаванне, матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне
4.1. Фінансаванне дзейнасці IБЦ ўстановы праводзiцца за кошт бюджэтных сродкаў, што выдзяляюцца ўстановам адукацыі, спонсарскіх сродкаў, а таксама за кошт сродкаў іншых крыніц фінансавання, не забароненых заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
V. Парадак зацвярджэння становішча і ўнясення ў яго зменаў.
5.1 Палажэнне аб ІБЦ прымаецца рашэннем педагагічнага савета ўстановы адукацыі і ўступае ў сілу пасля сцвярджэння загаду дырэктарам установы адукацыі ДУА “Валеўскі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа”.
5.2 Пры неабходнасці ў Палажэнні аб ІБЦ могуць быць унесены змены і дапаўненні па ініцыятыве Каардынацыйнага савета па праблемах інфарматызацыі сістэмы адукацыі Гродзенскай вобласці, упраўлення адукацыі раёна, установы адукацыі.