Інфармацыйна-бібліятэчны цэнтр

Асноўны бібліятэчны фонд - 1005 экзэмпляраў

Бібліятэкар - Мілаш Вольга Станіславаўна

Мэта сайта - забеспячэнне адукацыйнага працэсу школы шляхам бібліятэчнага, інфармацыйна-бібліяграфічнага абслугоўвання. Фарміраванне ў вучняў інфармацыйнай культуры, культуры чытання, навыкаў незалежнага бібліятэчнага карыстальніка.

Адным з рэсурсаў, стварэнне якіх па сілах школьнаму бібліятэкару - гэта сайт школьнай бібліятэкі, гэта значыць сукупнасць вэб-старонак, якія складаюць адзінае цэлае і аб'яднаных паміж сабой спасылкамі, якая мае пэўнае месца ў Інтэрнеце з канкрэтным адрасам.

ПЛАН РАБОТЫ ІНФАРМАЦЫЙНА-БІБЛІЯТЭЧНАГА ЦЭНТРА

ПЛАН  РАБОТЫ

ІНФАРМАЦЫЙНА-БІБЛІЯТЭЧНАГА ЦЭНТРА

на 2023-2024 навучальны год

Мэты і задачы:

  1. Забеспячэнне адукацыйнага працэсу і самаадукацыі шляхам бібліятэчнага і інфармацыйна-бібліяграфічнага абслугоўвання вучняў, педагагічных работнікаў.
  • Забяспечыць навучальнай і метадычнай літаратурай вучняў і педагагічных работнікаў.
  • Падтрымліваць і забяспечваць адукацыйныя задачы, сфармуляваныя ў плане работы школы, у школьнай праграме.
  • Аформіць на працягу года не менш як 15 кніжных выставак (новых паступленняў, да юбілейных дат пісьменнікаў, да прадметных тыдняў).
  1. Фарміраваць і развіваць у чытачоў асновы інфармацыйнай культуры.
  • Забяспечваць інфармацыйнае суправаджэнне выхаваўчых мерапрыемстваў.
  • Садзейнічаць фарміраванню камунікатыўнай культуры паводзін вучняў дапаможнай школы. Удасканальваць традыцыйныя і асвойваць новыя тэхналогіі.
  1. Якасна і своечасова выконваць запыты чытачоў на аснове ўкаранення новых інфармацыйных тэхналогій.
  • Выкарыстоўваць магчымасці Інтэрнета ў рабоце школьнай бібліятэкі.

Фарміраванне бібліятэчнага фонду ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі.

Вывучэнне складу фонду і яго выкарыстання. Праца па захаванасці фонду.

Вывучэнне складу фонду і аналіз яго выкарыстання

 

 

Камплектаванне фонду (у тым ліку перыядычнымі і выданнямі з працягам) у адпаведнасці з адукацыйнай праграмай школы:

- афармленне падпіскі на перыядычныя выданні; кантроль дастаўкі.

- прыём літаратуры, улік і апрацоўка.

па меры паступлення

на працягу года

Мілаш В.С.

Вывучэнне адмоў на праграмную мастацкую літаратуру, арганізацыя спісу адмоў на працягу года

на працягу года

Мілаш В.С.

Выяўленне і спісанне старых, маральна састарэлых і невыкарыстоўваемых дакументаў па ўстаноўленых правілах і нормах

на працягу года

Мілаш В.С.

Выдача дакументаў карыстальнікам бібліятэкі

на працягу года

Мілаш В.С.

Расстаноўка дакументаў у фондзе, праверка правільнасці расстаноўкі фонду.

на працягу года

Мілаш В.С.

Афармленне фонду (абнаўленне палічных, літарных раздзяляльнікаў, індэксаў), эстэтыка афармлення, афармленне кутка «Утульнае чытанне»

на канікулах

Мілаш В.С.

Забеспячэнне свабоднага доступу карыстальнікаў бібліятэкі да інфармацыі

на працягу года

Мілаш В.С.

Праца з фондам падручнікаў:

- прыём і выдача падручнікаў;

май , жнівень, верасень

Мілаш В.С.

- фарміраванне агульнашкольных заказаў на падручнікі і навучальныя дапаможнікі, афармленне дакументаў і справаздач, перадача іх спецыялісту аддзела адукацыі.

на працягу года

Мілаш В.С.

- вывучэнне пераліку падручнікаў, якія плануюцца да выкарыстання ў новым навучальным годзе;

2 разы на год

Мілаш В.С.

- прыём і тэхнічная апрацоўка паступіўшых падручнікаў ( афармленне накладных, запіс у кнігу сумарнага ўліку, штэмпеляванне, афармленне картатэкі)

на працягу года

Мілаш В.С.

- дыягностыка ўзроўню забяспечанасці вучняў падручнікамі

на працягу года

Мілаш В.С.

- спісанне састарэлых па зместу і па драхласці падручнікаў, спісанне пропісаў і аднаразовых дапаможнікаў

- рэйд па праверцы стану падручнікаў

30.05.2024

3 чвэрць

Мілаш В.С.

Папаўненне і рэдагаванне картатэкі "Падручнікі і навучальныя дапаможнікі"

лістапад 2023г.

Мілаш В.С.

Забеспячэнне захаванасці бібліятэчнага фонду:

- сістэматычны кантроль за своечасовым вяртаннем у бібліятэку выдадзеных выданняў;

працягу года

Мілаш В.С.

- забеспячэнне мер па кампенсацыі ўрону, прычыненага носьбітам інфармацыі ва ўстаноўленым парадку;

- дробны рамонт і вокладка з прыцягненнем бібліятэчнага актыву;

на канікулах

Мілаш В.С.

- забеспячэнне неабходнага рэжыму сістэматызаванага захоўвання і захаванасці бібліятэчнага фонду;

на працягу года

Мілаш В.С.

 

ВЯДЗЕННЕ СБА (даведачна-бібліяграфічнага апарата)

Інфармацыйна-бібліяграфічнае абслугоўванне

Напрамкі працы і іх змест

Тэрміны выканання

Адказны

Знаёмства з правіламі карыстання бібліятэкай, знаёмства з расстаноўкай фонду для вучняў малодшых класаў

верасень , кастрычнік

Мілаш В.С.

Складанне пераліку перыядычных выданняў, якія выпісваюцца бібліятэкай.

снежань , чэрвень

Мілаш В.С.

Складанне картатэкі новых паступленняў

Па меры паступленняў

Мілаш В.С.

 Суправаджэнне адукацыйнага працэсу інфармацыйным забеспячэннем педагагічных работнікаў:

- бібліяграфічны агляд навінак метадычнай літаратуры;

- падбор матэрыялаў у дапамогу правядзенню агульнашкольных і класных мерапрыемстваў;

- афармленне кніжных выставак, рэкамендацыйных спісаў літаратуры;

- дапамога ў падборы дакументаў для падрыхтоўкі педсаветаў, МА, семінараў;

- дапамога ў падборы дакументаў для падрыхтоўкі да бацькоўскіх сходаў

на працягу года

Мілаш В.С.

Суправаджэнне адукацыйнага працэсу інфармацыйным абслугоўваннем вучняў:

- дапамога ў падрыхтоўцы да класных мерапрыемстваў, інфармацыйных гадзін.

 

1 раз у месяц

на працягу года

Мілаш В.С.

Праца з ПК “Бібліёграф”.

Увесці асноўны бібліятэчны фонд за 2022–2023 гг.

Увесці навучальны фонд за 2022-2023 гг.

Верасень-красавік

Мілаш В.С.

 

Праца з чытачамі

Масавая праца

Правядзенне тэматычных бібліятэчных гадзіннікаў у шосты школьны дзень.

верасень -травень

Мілаш В.С.

"Вялікі кніжны шлях!" - прэзентацыя да Дня беларускага пісьменства

верасень

Мілаш В.С.

“Ідзем у госці ў бібліятэку ” - біблія -экскурсія да Дня бібліятэк

15 верасня

Мілаш В.С.

«Зразумей жывую мову прыроды» - літаратурныя вячоркі

19 верасня

Мілаш В.С.

" Бібліятусоўка на перапынку" - дзень школьнай бібліятэкі

26 кастрычніка

Мілаш В.С.

«І кружыцца, і сцелецца па вуліцы мяцеліца» - гадзіна паэзіі аб зіме

студзень

Мілаш В.С.

"Гімн вясне ў вершах " - паэтычная гасцёўня

красавік

Мілаш В.С.

"Птушкі - нашы сябры" - экалагічны ўрок у бібліятэцы

сакавік

Мілаш В.С.

"Падарожжа ў краіну мультландыю " - бібліятэчны кінапаказ

снежань

Мілаш В.С.

«Адчыняй ! Чытай!» - літаратурны квэст па дзіцячых кнігах пісьменнікаў-юбіляраў

сакавік

Мілаш В.С.

"Жывая класіка!" - конкурс чытальнікаў да Сусветнага дня паэзіі

21 сакавіка

Мілаш В.С.

«Стаіць салдат у імя жыцця!» - патрыятычная сустрэча ў бібліятэцы да Дня Вялікай Перамогі

травень

Мілаш В.С.

«Ніколі не забудзем гэтую «чорную дату!» - патрыятычны ўрок, прысвечаны 80-годдзю заканчэння Вялікай Айчыннай вайны 1941-1945 гадоў.

травень

Мілаш В.С.

Тыдзень дзіцячай і юнацкай кнігі

1. « БібліоPlaneta » - дзень адчыненых дзвярэй у бібліятэцы, прысвечаны адкрыццю Тыдня кнігі

3. Міні-спектакль “Кніжка пра кніжкі” С. Маршака

4. Правядзенне акцый «Беражы падручнік!», «Бібліятэчная хуткая дапамога»

5. Бібліяквест «Па казачных сцяжынках»

6. Майстар-клас па вырабе закладак для кніг

сакавік

Мілаш В.С.

 

«Да новага навучальнага года» ( інструктыўна-метадычныя лісты, вучэбна-метадычныя камплекты)

верасень

Мілаш В.С.

"Навінкі метадычнай літаратуры", "У дапамогу настаўніку ", "У дапамогу выхавальніку", "Да нас прыйшоў новы падручнік"

стала

Мілаш В.С.

«Мой выбар - не паліць» - выстава па ЗЛЖ, прэзентацыя

лістапад

Мілаш В.С.

Выстава-інфармацыя «Давай ганарыцца, што мы беларусы»

стала

Мілаш В.С.

"Тут радзімы маёй пачатак" - краязнаўчая выстава да Года малой радзімы

стала

Мілаш В.С.

«Бяспечнае кола» - выстава па ПДР і пазнавальная гульня

кастрычнік

Мілаш В.С.

«Я - дзіця, я - чалавек» - выстава па прававым выхаванні

стала

Мілаш В.С.

«Кім я буду? Усё аб прафесіях» - выстава-прафарыентацыя

стала

Мілаш В.С.

"Дзень нараджэння ў кнігі" - выстава кніг-юбіляраў

на працягу года

Мілаш В.С.

"Мама - лепшая на свеце!" - выстава да Дня Маці

 кастрычнік

Мілаш В.С.

«200 гадоў Апанас Фет!» - сустрэча з выдатным

снежань

Мілаш В.С.

Інфармацыйныя агляды:

- «Для вас, дапытлівыя»

- "Дарогі, якія мы выбіраем", "Правы дзіцяці", "Права . by »

- "Навінкі на кніжнай паліцы", "Што прыносіць паштальён"

люты - травень

Мілаш В.С.

 Індывідуальная праца:

- правядзенне перарэгістрацыі чытачоў, праца з даўжнікамі;

- гутаркі аб прачытаным;

- вывучэнне чытацкіх інтарэсаў;

- абслугоўванне на кампутары, друкарцы

 

верасень - лістапад

стала

стала

стала

Мілаш В.С.

 Праца з актывам:

- стварыць бібліятэчны актыў, прыцягнуць актыўных вучняў і абмеркаваць план працы;

- афармленне інфармацыйных куткоў, падбор матэрыялаў да інфармацыйных гадзін

1 раз у паўгоддзе

Мілаш В.С.

Праца з педагагічным калектывам:

- інфармаванне педагогаў аб новай вучэбнай і вучэбна-метадычнай літаратуры;

- складанне рэкамендацыйных спісаў навінак літаратуры, прэзентацыі новых кніг.

- Падрыхтоўка пераліку вучэбна-метадычнай літаратуры па выхаваўчай

рабоце .

 

На працягу года

Мілаш В.С.

 

свернуть

У дапамогу бібліятэкару. Інтэрактыўны плакат-выстава, прысвечаны генацыду беларускага народа ў гады Вялікай Айчыннай вайны "Генацыд беларускага народа"

У бібліятэцы Валеўскай сярэдняй школы Навагрудскага раёна Гродзенскай вобласці створаны інтэрактыўны плакат-выстава, прысвечаны генацыду беларускага народа ў гады Вялікай Айчыннай вайны. 

https://view.genial.ly/658d23c72b177f0014d9dde0/interactive-image-genocid-belorusskogo-naroda 

свернуть

Актуальная інфармацыя для бібліятэкара

свернуть

Бібліятэкару. Нарматыўныя прававыя дакументы

Бібліятэкару. Інструктыўна - метадычнае пісьмо

Бібліятэкару. Пералікі навучальных выданняў

ПАЛАЖЭННЕ аб інфармацыйна-бібліятэчным цэнтры (ІБЦ)

ПАЛАЖЭННЕ

аб інфармацыйна-бібліятэчным цэнтры (ІБЦ)

дзяржаўнай установы адукацыі «Валеўская сярэдняя школа»

 

І. Агульнае палажэнне

1.1 Інфармацыйна-бібліятэчны цэнтр (далей-ІБЦ) ствараецца на базе дзяржаўнай установы адукацыі «Валеўскі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа» для назапашвання, абагульнення і тыражавання даведачных, метадычных матэрыялаў і педагагічнага вопыту сродкамі інфармацыйна-камунікатыўных тэхналогій (далей-ІКТ).

 

1.2. Стварэнне ІБЦ ўстановы адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з загадам аддзела адукацыі Навагрудскага раённага выканаўчага камітэта ад 12/03/2014 г. № 110, загадам школы № 222 ад 01.09.2017 «Аб адкрыцці інфармацыйна-бібліятэчнага цэнтра».

 

1.3. ІБЦ прадастаўляе ўмовы для рэалізацыі прынцыпаў даступнасці, бесперапыннасці адукацыі, самастойнасці вучняў і педагогаў у навучанні і выкладанні з выкарыстаннем ІКТ.

1.4. У сваёй дзейнасці ІБЦ кіруецца нарматыўнымі дакументамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, упраўлення адукацыі Гродзенскага аблвыканкама, аддзела адукацыі райвыканкама, Каардынацыйнага савета па праблемах інфарматызацыі сістэмы адукацыі Гродзенскай вобласці ўнутранымі лакальнымі дакументамі ўстановы, гэтым Палажэннем.

1.5. Каардынацыю дзейнасці ІБЦ ажыццяўляе УА "Гродзенскі абласны інстытут развіцця адукацыі», раённага аддзела адукацыі Навагрудкага райвыканкама.

                                

                       ІІ. Арганізацыйная структура ІБЦ

2.1. ІБЦ з'яўляецца сходам электронных адукацыйных інфармацыйных рэсурсаў і ўключае:

- электронныя сродкі навучання, распрацаваныя за кошт сродкаў рэспубліканскага бюджэту;

-Электронная сродкі навучання пераможцаў рэспубліканскага конкурсу «Камп'ютар. Адукацыю. Інтэрнэт »;

-электронныя сродкі навучання, праграмныя прадукты, прэзентацыі, распрацаваныя педагогамі школы;

- электронныя базы нарматыўных дакументаў па арганізацыі адукацыйнага працэсу;

- электронныя падручнікі;

- аўдыёвізуальныя матэрыялы;

- вучэбна-метадычныя дапаможнікі, працоўныя праграмы курсаў, навучальныя дапаможнікі, метадычныя рэкамендацыі і г.д .;

- электронныя базы бібліятэкі (перыядычныя выданні, творы праграмнай літаратуры, , даведнікі, сцэнарыі, фільмы, энцыклапедыі і г.д.).

2.2. ІБЦ размяшчаецца на базе бібліятэкі ўстановы з абавязковым выхадам у Інтэрнэт.

2.3. Абсталяванне ІБЦ ўключае ў сябе:

      - камп’ютар для аўтаматызацыі працы бібліятэкара;

      - доступ у Інтэрнэт з камп’ютара ІБЦ;

      - праграмнае забеспячэнне;

      - праграмны комплекс «Бібліёграф».

2.4. За арганізацыю работы і вынікі дзейнасці ІБЦ адказвае намеснік дырэктара ўстановы па вучэбнай рабоце, адказны за пытанні інфарматызацыі, які курыруе дадзены кірунак працы, які з'яўляецца членам педагагiчнага калектыву ўстановы, уваходзіць у склад педагагічнага савета.

2.5. Загадчык бібліятэкай:

 - выяўляе інфармацыйныя патрэбнасці і задавальняе запыты карыстальнікаў бібліятэкі, вядзе індывідуальнае інфармаванне асобных груп чытачоў;

- аказвае практычную дапамогу настаўнікам пры правядзенні заняткаў на базе чытальнай залы;

- сістэматычна праводзіць рэкламу фонду медыятэкі, новых паступленняў ЭСН шляхам арганізацыі бібліяграфічных аглядаў, электронных і тэматычных выстаў, распрацоўвае памяткі і буклеты;

- вядзе электронны каталог усіх носьбітаў інфармацыі, якія ёсць у бібліятэцы;

- вядзе «Часопіс выкарыстання ЭСН у бібліятэцы школы";

- інфармуе ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу аб стане і абнаўленні ІБЦ.

2.6. Праграміст ўстановы (пры яго адсутнасці аператар ЭВМ), сумесна з педагогамі і прадстаўніком кіраўніцтва, праводзіць адбор і фарміраванне фонду ІБЦ. Вядзе адзіную базу дадзеных па ўсіх напрамках дзейнасці ІБЦ за кошт пераносу дадзеных з носьбітаў удзельнікаў адукацыйнага працэсу. Забяспечвае абарону і захоўванне інфармацыі і праграмнага забеспячэння. Ажыццяўляе дапамогу навучэнцам і педагогам ў іх самастойнай дзейнасці з камп’ютарнымі праграмамі.

2.7. Прадстаўнік кіраўніцтва арганізуе збор і абагульненне інфармацыі па выкарыстанні матэрыялаў ІБЦ у вучэбна-выхаваўчым працэсе, кансультуе настаўнікаў па выкарыстанні інфармацыйных сродкаў у вучэбна-выхаваўчай, творчай працы па самаадукацыі.

2.8. Кіраўніцтва і кантроль дзейнасці ІБЦ ажыццяўляе дырэктар установы і сцвярджае нарматыўныя і тэхналагічныя дакументы аб дзейнасці ІБЦ.

 

                                   ІІІ. Асноўныя напрамкі дзейнасці ІБЦ

3.1. Стварэнне ў установе інфармацыйна-бібліятэчнай асяроддзя як сферы выхавання і навучання з адмысловымі бібліятэчнымі і інфармацыйнымі сродкамі.

3.2. Стварэнне банка педагагічнай інфармацыі, як аднаго з кампанентаў адзінай інфармацыйнай адукацыйнай сеткі.

3.3. Фарміраванне інфармацыйнага светапогляду вучняў і развіццё ўменняў па інфармацыйным самазабеспячэнні, прафесійнай і іншай пазнавальнай дзейнасці.

3.4. Стварэнне ўмоў для педагогаў (выкладчыкаў) у атрыманні інфармацыі аб педагагічнай і метадычнай літаратуры, новых сродках навучання праз электронныя каталогі, а таксама магчымасць адбору сродкаў навучання, сувязі з педагогамі іншых агульнаадукацыйных устаноў, выкарыстоўваючы электронную пошту, сетку Інтэрнэт.

3.5. Стварэнне (на аснове наяўных у ІБЦ) метадычных апісанняў, навучальных праграм, відэа- і гуказапісаў для інтэлектуальнага развіцця навучэнцаў.

3.6. Фарміраванне навыкаў і ўменняў самастойнай, творчай, пошукава-даследчай дзейнасці навучэнцаў і педагогаў.

3.7. Стварэнне ўмоў навучэнцам, педагогам для чытання электронных падручнікаў, кніг, перыёдыкі, працы з камп’ютарнымі праграмамі, тэлекамунікацыйнымі сеткамі.

 

ІV. Фінансаванне, матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне

4.1. Фінансаванне дзейнасці IБЦ ўстановы праводзiцца за кошт бюджэтных сродкаў, што выдзяляюцца ўстановам адукацыі, спонсарскіх сродкаў, а таксама за кошт сродкаў іншых крыніц фінансавання, не забароненых заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

             V. Парадак зацвярджэння становішча і ўнясення ў яго зменаў.

 5.1 Палажэнне аб ІБЦ прымаецца рашэннем педагагічнага савета ўстановы адукацыі і ўступае ў сілу пасля сцвярджэння загаду дырэктарам установы адукацыі ДУА “Валеўскі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа”.

5.2 Пры неабходнасці ў Палажэнні аб ІБЦ могуць быць унесены змены і дапаўненні па ініцыятыве Каардынацыйнага савета па праблемах інфарматызацыі сістэмы адукацыі Гродзенскай вобласці, упраўлення адукацыі раёна, установы адукацыі.

свернуть

Каляндар міжнародных і дзяржаўных свят, памятных дат і святочных дзён у 2023/2024 навучальным годзе

1 верасня                –   Дзень ведаў

3 верасня                –   Дзень беларускага пісьменства

15 верасня              –   Дзень бібліятэк

17 верасня              –   Дзень народнага адзінства

21 верасня              –   Міжнародны дзень міру

1 кастрычніка        –   Дзень пажылых людзей

1 кастрычніка        –   Дзень настаўніка

14 кастрычніка      –   Дзень маці

21 кастрычніка      –   Дзень бацькі

23 кастрычніка      –   Міжнародны дзень школьных бібліятэк

9 лістапада             –   Міжнародны дзень супраць фашызму,

                                      расізму  і антысемітызму

24 студзеня            –    Міжнародны дзень адукацыі

14 лютага               –    Міжнародны дзень дарэння кніг

21 лютага               –    Міжнародны дзень роднай мовы

23 лютага               –    Дзень абаронцаў Айчыны і Узброеных Сіл

                                      Рэспублікі Беларусь

3 сакавіка               –    Сусветны дзень пісьменніка

15 сакавіка             –    Дзень Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь

21 сакавіка             –    Сусветны дзень паэзіі

22 сакавіка             –    Дзень памяці ахвяр хатынскай трагедыі

27 сакавіка             –    Міжнародны дзень тэатра

2 красавіка             –    Міжнародны дзень дзіцячай кнігі

2 красавіка             –    Дзень яднання народаў Беларусі і Расіі

12 красавіка           –    Дзень касманаўтыкі

26 красавіка           –    Дзень чарнобыльскай трагедыі

5 мая                       –    Дзень друку

9 мая                       –    Дзень Перамогі

12 мая                     –    Дзень Дзяржаўнага флага, Дзяржаўнага

                                      герба і Дзяржаўнага гімна Рэспублікі      

                                      Беларусь

15 мая                     –    Міжнародны дзень сем’яў

18 мая                     –    Сусветны дзень музеяў

22 чэрвеня              –    Дзень усенароднай памяці ахвяр Вялікай 

                                      Айчыннай вайны і генацыду беларускага

                                      народа

свернуть

Настаўнікам

Бацькам

Зварот да бацькоў

 

Міфы ў сферы адукацыі.

        У школе ёсць галоўныя прадметы: матэматыка і мовы, а ўсе астатнія – другарадныя.

   У сучаснай школе рэйтынг навучальных прадметаў ўзначальвае царыца навук - матэматыка, а затым ідуць прадметы гуманітарныя (дзяржаўныя і іншыя мовы), пасля іх - прадметы навуковага цыкла (фізіка, хімія, біялогія), і замыкаюць спіс фізкультура, праца і спевы з маляваннем .

   У рэальнасці ж жыццёвыя прыярытэты чалавека расстаўленыя ў зусім іншым парадку. На першым і безумоўным месцы - імкненне да прыгажосці як пастаяннае жаданне зрабіць сваё жыццё лепшым. Так адбываецца ў жыцці, а ў школе гэта адна з найважнейшых для чалавека абласцей, якая фарміруе стваральную асобу і якая развівае творчае мысленне, практычна адсутнічае.

    Далей варта не менш значная - эмацыйны складнік, які дазваляе чалавеку мець зносіны, чытаць, атрымліваць асалоду ад музыкі, гукаў вакол, у чым яму дапамагаюць прадметы гуманітарнага цыклу. І толькі затым упэўнена ўступаюць у яго жыццё веды. Яны незаўважна, але дакладна, як у выпадку з абслуговым персаналам (памятаеце, у Зошчанка галоўны ў тэатры - электрык? ..), сталі граць такую ​​ж важную ролю ў навучальным працэсе. Гэты парадокс дамінавання ў адукацыі другаснага над першасным - вельмі сур'ёзная праблема грамадскай свядомасці.

                                (В.М. Здановіч «Адукацыя: Міфы і рэальнасць»)

 

                                        10 прычын чытаць:

 

1. Сямейнае чытанне валодае сапраўды унікальнымі ўласцівасцямі, здольнымі стварыць цёплую атмасферу і паспяховую глебу для развіцця асобы дзіцяці. Не спяшаецеся пакідаць дзяцей сам-насам з кнігай, хай вам будзе цікава ўтрох, учатырох - усёй сям'ёй, вялікай і малой, пакладзеце сваё сэрца «у чытання», і тады вас будзе чакаць цуд.

- Калі вы здольныя надаць дзецям такую ўвагу, яны ведаюць, што вы іх любіце.

- Чытанне для дзяцей робіць з іх чытачоў у будучыні.

- Дзіцячыя кнігі так добра напісаны, што будуць цікавыя нават для дарослых.

- Ілюстрацыі ў кнігах ўзбагачаюць дзяцей, спрыяюць іх творчаму развіццю.

- Кнігі дапамогуць вашым дзецям навучыцца разважаць фантазіраваць.

- Да таго часу, пакуль дзеці вучацца чытаць, яны будуць лічыць Вас чараўніком, якія ствараюць магію са слоў.

 

                                        Памятка для бацькоў

Вы хочаце, каб ваш дзіця чытаў? Улічыце гэтыя добрыя парады, і вашы жаданні споўняцца.

1. прышчапляць дзецям цікавасць да чытання з ранняга дзяцінства.

2. Купляючы кнігі, выбірайце яркія па афармленні і цікавыя па зместу. Купляйце па магчымасці кнігі ўпадабаных дзіцяці аўтараў, афармляйце асабістую бібліятэку вашага сына ці дачкі.

3. Сістэматычна чытайце самі. Гэта фармуе ў дзіцяці звычку бачыць у доме кнігу заўсёды.

4. Абмяркоўвайце прачытаную кнігу ў сям'і, нават калі твор вам не спадабалася. Гэта спрыяе развіццю вашай прамовы і гаворкі нашага дзіцяці.

5. Рэкамендуюць дзіцяці кнігу свайго дзяцінства, дзеліцеся сваімі дзіцячымі ўражаннямі ад чытання той ці іншай кнігі, супастаўляць вашыя і яго ўражанні.

6. Чытанне ўслых дапамагае пашырыць слоўнікавы запас дзяцей, а таксама развіць у іх уменне слухаць і засяроджваць увагу. Чытанне ўслых збліжае бацькоў і дзяцей. Чытаюць усё па чарзе. Час чытання - прыкладна 40-45 хвілін.

7. прышчапляюць навыкі культурнага і беражлівых звароту з кнігай.

8. Сумеснае чытанне - найбольш просты спосаб развіцця навыкаў чытання ў дзяцей. Сузіраньне, абмеркаванне і чытанне кніг - найважнейшы момант, з дапамогай якога бацькі могуць прышчапіць дзецям цікавасць да чытання.

9. Малюнкі па матывах любімых кніг з'яўляюцца для дзіцяці адным з спосабаў выражэння сваіх уражанняў ад твораў.

10. Паспрабуйце разам з дзіцем скласці ўласнае канчатак творы. Годнасцю такіх гісторый з'яўляецца больш глыбокае разуменне прачытанай кнігі.

11. Дарыце свайму дзіцяці добрыя кнігі з дароўным надпісам, добрымі і цёплымі пажаданнямі. Праз гады гэта стане добрым і светлым напамінам пра родны дом, пра яго традыцыях, аб дарагіх і блізкіх людзях.

свернуть

Вучням

Цікава ведаць

Электронная картатэка "Творы беларускіх пісьменнікаў у зборніках"

Карысная спасылка: Беларуская палічка. Беларуская электронная бібліятэка. Вучэбная праграма для сярэдняй школы

Дзе была надрукавана першая газета?

  

 У вас у школе напэўна ёсць дошка аб'яваў. Калі вы чытаеце іх, што вы атрымліваеце інфармацыю. Калісьці даўно такой была газета, адзіная якая існавала ў свеце. Усю інфармацыю і ўсе навіны паведамляў ўрад і прыносілі вандроўцы. Навіны вывешвалі на спецыяльных дошках аб'яваў, дзе кожны мог прачытаць іх.

    Вядома, гэта нельга назваць сапраўднай газетай, так як сапраўдную газету вы можаце ўзяць з сабой куды захочаце. Такім чынам, за першай у свеце газетай мы павінны адправіцца ў Старажытны Кітай.

    Каля 1300 гадоў таму ўрад Кітая выпусціла газету пад назвай «Тчинь Пао», што значыла «Навіны сталіцы». Такім чынам урад інфармаваў сваіх грамадзян аб важнейшых падзеях.

    У Старажытным Рыме таксама існавала ўрадавая газета, якую распаўсюджвалі бескаштоўна сярод людзей. Яна называлася «Акту Диурна», або «Падзеі дня». Такія былі дзве першыя ў свеце газеты, пра якія ў нас засталіся якія небудзь звесткі.

     А да XVI стагоддзя людзям ужо прыйшлося плаціць за газету! У Венецыі ўрад выпускаў газету пад назвай «Нотициэ Скриттэ» ( «Пісьмовыя навіны»), і за адзін яе асобнік людзі плацілі адну гадзетту (такая была грашовая адзінка ў Венецыі).

    Да XVIII стагоддзя газеты выходзілі больш ці менш рэгулярна і ўтрымлівалі не толькі навіны, але і каментары да іх. Адна з такіх газет была выпушчана ў Лондане ў 1663 годзе і называлася «Інфарматар». Большасць газет выходзіла раз на тыдзень, што было звязана з павольным яе вытворчасцю і дастаўкай.

    Першая ў Амерыцы газета называлася «Грамадскія падзеі». Упершыню яна выйшла ў свет у Бостане, штат Масачусэц, ў 1690 годзе. Яе вытворчасць было хутка спынена губернатарам калоніі. А з 1729 па 1765 гады Бенджамін Франклін кіраваў выпускам «Газеты Пенсільваніі». У 1752 годзе ў Амерыцы было ўсяго дзве газеты, але да часу Амерыканскай рэвалюцыі іх налічвалася ўжо 37!

    Адна з самых уплывовых газет, лонданская газета «Тайм», упершыню выйшла ў свет у 1785 годзе і выпускаецца і па гэты дзень.

Хто прыдумаў коміксы ?

    Вы, вядома, ведаеце, што некаторыя рэчы, якія існавалі ўжо даўно, вельмі адрозніваюцца ад іх сучаснага варыянту. Няма больш навочнага прыкладу, чым сучасныя коміксы або карыкатуры.

    Папярэднік коміксу быў вынайдзены мастакамі эпохі Адраджэння. Спачатку яны малявалі на кавалку кардона эцюды карцін, фрэсак, габеленаў або вітражоў, якія займалі вялікую плошчу. Тэхніка выкарыстання эцюдаў, званых кардонам, захавалася ў мастакоў і па гэты дзень.

     Затым газеты і часопісы пачалі выкарыстоўваць малюнкі як ілюстрацыі да навін і каментарах, а таксама проста для забавы. Гэтыя карцінкі называліся карыкатурамі.

     А яшчэ раней, калі газет яшчэ не было, знакамітыя карыкатурысты Хогарт, Гойя, Домье і Роуландсон малявалі цэлыя серыі малюнкаў на адну тэму. Гэтыя карцінкі часта былі прысвечаны прыгодам аднаго персанажа. Яны-то і былі папярэднікамі сучасных коміксаў.

    У канцы XIX - пачатку XX стагоддзя пачалі выходзіць у свет часопісы, якія друкавалі толькі коміксы - «Шарывары» у Парыжы, «Панч» у Лондане і «Жыццё і суддзя» у ЗША. Калі большасць газет і часопісаў у ЗША сталі ўключаць коміксы ў кожны нумар, многія гумарыстычныя часопісы страцілі свой уплыў на чытачоў і перасталі існаваць.

     Першы комікс з'явіўся ў пачатку XX стагоддзя. Рычард Аутколт прыдумаў комікс падлогу назвай «Бастер Браўн» і выдаў яго ў 1902 годзе. Ён быў так папулярны, што дзеці па ўсёй краіне гулялі ў Бастера Браўна.

    Іншы знакаміты комікс, які з'явіўся ў 1912 годзе, называўся «Выхаванне бацькі». Ён быў пераведзены на 27 моў і выдадзены ў 71 краіне свету.

 

Інтэрактыўныя віктарыны

Сказка с подсказкой

Игра - сказочная классика 

Тайна золотого ключика (кроссворд по сказке А.Н. Толстого)

Викторина по рассказам В.Драгунского

Сказки Г.Х.Андерсена

Сказки А.С. Пушкина        

Сказка К.И. Чуковского

Сказочные мамы

Детские писатели

Авторы сказок

Стихи С.В. Михалкова

Впиши пропущенные слова

Любимые герои Эдуарда Успенского

К.Чуковский, Н.Носов, В.Драгунский

 

Краязнаўчая віктарына "Ці ведаеш ты свой край?"

Прэзентацыя да віктарыны "Ці ведаеш ты свой край?"

свернуть