Пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі

Настаўнік-дэфектолаг - Шапель Кацярына Аляксандраўна

Адукацыя вышэйшая, катэгорыя - першая

Беларускі дзяржаўны педагагічны універсітэт імя Максіма Танка

Агульныя звесткі аб карэкцыйнай дапамозе на ПКПД

Карэкцыйны працэс на пункце карэкцыйна-педагагічнай дапамогі здзяйсняецца ў групавой, падгрупавой і індывідуальнай форме. 

Для аднаго дзіцяці, ў залежнасці ад характару моўных парушэнняў, прадугледжана ад 2 да 4 заняткаў ў тыдзень (групавых (падгрупавых) і індывідуальных.

Працягласць групавых заняткаў у школьнікаў -25-35 хвілін, індывідуальных - 20-40 хвілін

Працягласць групавых заняткаў у дашкольнікаў - 20-30 хвілін, індывідуальных - 20 хвілін

Гадавы план работы на 2024-2025 навучальны год

Гадавы план работы настаўніка-дэфектолага

на 2024-2025 навучальны год

Мэта:

Аказанне карэкцыйна-педагагічнай дапамогі навучэнцам, якія маюць стойкія альбо часовыя цяжкасці ў развіцці маўлення, прафілактыка другасных праяўленняў, выкліканых асноўным парушэннем.

Задачы:

  1. Ствараць неабходнае карэкцыйна-развіваючае асяроддзе для забеспячэння індывідуальна-арыентыраванай дапамогі навучэнцам па выпраўленню ці паслабленню моўных парушэнняй, якія у іх маюцца.
  2. Фарміраваць агульныя здольнасці да навучання з мэтай выканання навучэнцамі патрабаванняў адукацыйных стандартаў агульнай сярэдняй адукацыі.
  3. Актывізаваць кансультатыўна-прафілактычную дзейнасць з педагогамі і бацькамі па пытаннях карэкцыі моўных парушэнняў.

Напрамкі дзейнасці:

дыягнастычная дзейнасць;

арганізацыйная дзейнасць;

карэкцыйна-педагагічная дзейнасць;

метадычная дзейнасць;

кансультатыўна-прафілактычная дзейнасць;

інфармацыйна-аналітычная дзейнасць.

№ п/п

Змест работы

Тэрміны выканання

Заўвагі

I. Дыягнастычная дзейнасць

1

Вывучэнне асаблівайцей моўнага развіцця навучэнцаў, пазнавальнай сферы.

2-13 верасня

26-30 мая

 

2

Аналіз матэрыялаў абследавання. Запаўненне карт паглыбленага абследавання.

2-13 верасня

26-30 мая

 

3

Індфвідуальнае абследаванне новых прыбыўшых дзяцей з мэтай выяўлення патрэб у карэкцыйна-педагагічнай дапамозе.

на працягу года

 

4

Дыягнастычнае абследаванне дзяцей  з мэтай вызначэння характара дынамікі развіцця і ацэнкі выніковасці работыза год. Прагназаванне далейшага развіцця дзяцей.

26-30 мая

 

II. Арганізацыйная дзейнасць

1

Састаўленні спіса навучэнцаў, якія маюць патрэбу ў карэкцыйна-педагагічнай дапамозе.

да 10 верасня

 

2

Камплектацыя навучэнцаў, залічаных у ПКПД, па групах, падгрупах, на індывідуальныя заняткі з улікам узросту і віда моўнага і псіхічнага парушэння

да 16 верасня

 

3

Афармленне неабходнай дакументацыі у ПКПД:

-расклад заняткаў;

-журнал уліку абследаваных і залічыных у ПКПД дзяцей;

-гадавы план работы настаўніка-дэфектолага;

-графік правядзення кансультацый настаўніка-дэфектолага;

-карты з вынікамі паглыбленага абследавання дзяцей, залічаных у ПКПД;

-планы карэкцыйна-педагагічнай дапамогі (на кожную групу, падгрупу, індывідуальныя;

-журнал уліку праведзеных заняткаў і наведвання іх навучэнцамі;

-штодзённыя планы;

-аналітычная справаздача за год;

на працягу года

 

4

Стварэнне адаптаванага карэкцыйна-развіваючага асяроддзя:

-стварэнне электроннай базы гульняў-прэзентацый для дзяцей з АПФР;

-папаўненне ПКПД раздатачнымі матэрыяламі;

-падрыхтоўка матэрыялаў для псіхагімнастыкі, нейрапсіхарагічных практыкаванняў;

-выраб і набыццё неабходнай нагляднасці.

на працягу года

 

III. Карэкцыйна-педагагічная дзейнасць

1

Дысграфія

-развіццё фанематычнага успрымання;

-удасканаленне навыка адвольнага моўнага аналіза і сінтэза, здольнасці успрымаць на пісьме гука-складовую структуру слоў і структуру сказаў;

-развіццё звязнай мовы з выкарыстанем розных відаў моўнай дзейнасці: чытанне, адказы на пытанні, пераказ, састаўленне апавядання па плану, работы з дэфармавыаным тэкстам.

на працягу года

 

2

Дысграфія

-развіццё артыкуляцыйнай маторыкі, моўнага дыхання;

-работа над прасадычнымі кампанентамі мовы;

-карэкцыя гукавымаўленя;

-развіццё фанематычнага слыху;

-развіццё лексіка-гараматычнага боку мовы;

-развіццё звязнай мовы;

-удасканаленне псіхічных працэсаў.

на працягу года

 

IV. Метадычная дзейнасць

1

Вывучэнне метадычнай літаратуры па арганізацыі дыягнастычнай работы і правядзення псіхолага-лагапедычнага абследавання.

2-13 верасня

26-30 мая

 

2

Выраб інфармацыйных таблічак, бюлетэняў. папак

на працягу года

 

3

Абнаўленне інфармацыйнага стэнда для бацькоў, настаўнікаў і навучэнцаў

на працягу года

 

4

Афармлнне метадычных папак

на працягу года

 

5

Удзел у рабоце раённага метадычнага аб’яднання настаўнікаў-дэфектолагаў

на працягу года

 

6

Работа па тэме самаадукацыі

на працягу года

 

7

Удзел у рабоце педагагічнага савета установы адукацыі, метадычнага аб’яднання настаўнікаў пачатковай школы

на працягу года

 

8

Азнаямленне з навінкамі метадычнай, спецыяьнай і перыядычнай літаратуры.

на працягу года

 

9

Метадычнае забеспячэнне кабінета літаратуррнымі навінкамі

на працягу года

 

10

Сістэматычнае знаёмства з новымі нарматыўнымі рправавымі дакументамі Рэспублікі Беларусь

на працягу года

 

V. Кансультатыўна-прафілактычная дзейнасць

1

З законнымі прадстаўнікамі навучэнцў:

-індывідуальнае кансультаванне бацькоў навучэнцаў, залічаных у ПКПД на пытаннях выпраўлення розных моўных парушэнняў;

-індывідуальныя сустрэчы-гутаркі з бацькамі навучэнцаў. залічаных у ПКПД. азнаямленне з індывідуальнымі планамі работы;

-выступленне на бацбкўскі м сходзе на тэму “Сістэма карэкцыйнай работы па прадухіленню і пераадоленню цяжкасцей засваення пісьмовай мовы у малодшых школьнікаў ва ўмовах ПКПД”

-правядзенне кансультацый па актуальнвым пытанням развіцця мовы дзяцей: “Дыслексія і дысграфія – што гэта такое?”, “Чаму узнікаюць парушэнні чытання і пісьма?”, “Як пераадолець цяжкасці вучэння?”

-распрацоўка рэкамендацый для бацькоў першакласнікаў

- наведванне карэкцыйных заняткаўбацькамі з улікам іх пажаданняў

 

па запыту

 

 

па запыту

 

 

май

 

 

 

па графіку

 

 

 

 

на працягу года

 

2

З навучэнцамі:

-індывідуальныя кансультацыі вучняў, не залічанымі у ПКПД, але маючых патрэбу у карэкцыйных занятках

на працягу года

 

3

З настаўнікамі:

-кансультаванне адмінсітрацыі установы адукацыі аб перспектыве работы ПКПД на 2024/2025 года, аб камплектаванні пункта, выніках псіхолага-педагагічнага абследавання, па пытаннях вядзення дакументацыі

-кансультаванне настаўнікаў пачатковых класаў па пытаннях індывідуалізацыі працэса навучання і выхавання вучняў, залічэння на заняткі у ПКПД, вучняў. не залічаных у ПКПД, але маючых патрэбу у карэкцыйнай дапамозе;

-інфармаванне педагогаў аб рэжыме работы ПКПД, аб крытэрыях адбору вучняў у ПКПД;

-гутаркі з настаўнікамі пачатковых класаў на тэму “Прычыны дысграфічных памылак у вучняў. Шляхі іх выпраўлення”.

 

верасень

 

 

 

па запыту

 

 

 

верасень

 

лістапад

 

 

VI. Інфармацыйна-аналітычная дзейнасць

1

Вывучэнне нарматыўных прававых дакументаў Міністэрства адукацыі

на працягу года

 

2

Афармленне дакументацыі:

-спіса навучэнцаў, якія маюць патрэбу у карэкцыйна-педагагічная дапамозе ва ўмовах ПКПД;

-спіса залічаных на ПКПД навучэнцаў;

-журналаў і карт абследавання;

-спісаў навучэнцаў, якія выправілі парушэнні развіцця

 

красавік-май

да 15 верасня

верасень

май

 

3

Стварэнне банка дадзеных дзяцей з АПФР і аналіза ахвата карэкцыйна-педагагічнай дапамогай

красавік-май

 

4

Падрыхтоўка аналітычных матэрыялаў:

-аналіз ахвата карэкцыйна-педагагічнай дапамогай асоб з АПФР;

-аналіз эфектыўнасці і якасці дзейнасці;дынаміка развіцця дзіцяці з АПФР

 

красавік-май

красавік-май

 

згарнуць

Графік работы 2024-2025 навучальны год

Панядзелак

8-00 – 9.40

11.00 – 12.30  

Абед – 12.30 – 13.00

Аўторак

8-00 – 9.55

11.00 – 12.20

14.00 – 14.50

15.50 – 16.20

Абед – 12.20 – 12.50

Серада                                       

8.00 – 9-00

Чацвер

8.00 – 8.50

11.00 – 12.20 

Абед – 12.20 – 12.50

Пятніца

 

 

8.00 – 9.00

9-50 – 10.25

11.00 – 12.20 

14.50 – 16.00 

Абед – 12.30 – 13.00

згарнуць

Расклад карэкцыйных заняткаў настаўніка-дэфектолага на I паўгоддзе 2024-2025 навучальнага года

Дні тыдня

Час правядзення

Групавыя заняткі

Індывідуальныя заняткі

Панядзелак

8.00-8.15

 

Яўгенія Р. (дашк.)

8.20-8.50

Група №3 (2 кл.)

Паліна К.

Данііл П.

Яраслава С.

Мікіта К-Б

Серафіма С.

 

 

9.15-9.30

 

Кірыл С.(дашк.)

11.00-11.30

Група №2(дашк гр)

Арцём А.

Павел А

Глеб Ш.

 

 

11.40-12.05

Група №1 (дашк гр)

Яўгенія Р.

Кірыл С.

Вікторыя Ц.

 

12.10-12.30

 

Глеб Ш. (дашк.)

Аўторак

8.00-8.45

Група №4 (4 кл)

Валерыя Б.

Данііл К.

Паліна П.

 

 

9.15-9.30

 

Яўгенія Р. (дашк.)

9.35-9.55

 

Вікторыя Ц. (дашк.)

11.00-11.20

 

Арцём А. (дашк.)

11.25-11.45

 

Павел А.(дашк.)

11.50-12.10

 

Глеб Ш. (дашк.)

14.10-14.50

Група №3 (2 кл.)

Паліна К.

Данііл П.

Яраслава С.

Мікіта К-Б

Серафіма С.

 

 

15.50-16.10

 

Кірыл С.(дашк.)

Серада

8-00-8.45

 

Іван П.(3 кл.)

Чацвер

8-00-8.45

Група №4 (4 кл)

Валерыя Б.

Данііл К.

Паліна П.

 

11.00-11.30

Група №2(дашк гр)

Арцём А.

Павел А

Глеб Ш.

 

11.40-12.10

Група №1 (дашк гр)

Яўгенія Р.

Кірыл С.

Вікторыя Ц.

 

Пятніца

8-00-8.15

 

Вікторыя Ц. (дашк.)

8.20-8.50

Група №3 (2 кл.)

Паліна К.

Данііл П.

Яраслава С.

Мікіта К-Б

Серафіма С.

 

9.55-10.15

 

Глеб Ш. (дашк.)

11.00-11.20

 

Кірыл С.(дашк.)

11.25-11.45

 

Арцём А. (дашк.)

11.55-12.15

 

Павел А.(дашк.)

14.50-15.35

 

Іван П. (3 кл)

15.40-16.00

 

Яўгенія Р. (дашк.)

675 хвілін - заняткі, 225 хвілін – перапынкі     

згарнуць
падзяліцца ў: