№ п/п
|
Змест работы
|
Тэрміны выканання
|
Заўвагі
|
I. Дыягнастычная дзейнасць
|
1
|
Вывучэнне асаблівайцей моўнага развіцця навучэнцаў, пазнавальнай сферы.
|
2-13 верасня
26-30 мая
|
|
2
|
Аналіз матэрыялаў абследавання. Запаўненне карт паглыбленага абследавання.
|
2-13 верасня
26-30 мая
|
|
3
|
Індфвідуальнае абследаванне новых прыбыўшых дзяцей з мэтай выяўлення патрэб у карэкцыйна-педагагічнай дапамозе.
|
на працягу года
|
|
4
|
Дыягнастычнае абследаванне дзяцей з мэтай вызначэння характара дынамікі развіцця і ацэнкі выніковасці работыза год. Прагназаванне далейшага развіцця дзяцей.
|
26-30 мая
|
|
II. Арганізацыйная дзейнасць
|
1
|
Састаўленні спіса навучэнцаў, якія маюць патрэбу ў карэкцыйна-педагагічнай дапамозе.
|
да 10 верасня
|
|
2
|
Камплектацыя навучэнцаў, залічаных у ПКПД, па групах, падгрупах, на індывідуальныя заняткі з улікам узросту і віда моўнага і псіхічнага парушэння
|
да 16 верасня
|
|
3
|
Афармленне неабходнай дакументацыі у ПКПД:
-расклад заняткаў;
-журнал уліку абследаваных і залічыных у ПКПД дзяцей;
-гадавы план работы настаўніка-дэфектолага;
-графік правядзення кансультацый настаўніка-дэфектолага;
-карты з вынікамі паглыбленага абследавання дзяцей, залічаных у ПКПД;
-планы карэкцыйна-педагагічнай дапамогі (на кожную групу, падгрупу, індывідуальныя;
-журнал уліку праведзеных заняткаў і наведвання іх навучэнцамі;
-штодзённыя планы;
-аналітычная справаздача за год;
|
на працягу года
|
|
4
|
Стварэнне адаптаванага карэкцыйна-развіваючага асяроддзя:
-стварэнне электроннай базы гульняў-прэзентацый для дзяцей з АПФР;
-папаўненне ПКПД раздатачнымі матэрыяламі;
-падрыхтоўка матэрыялаў для псіхагімнастыкі, нейрапсіхарагічных практыкаванняў;
-выраб і набыццё неабходнай нагляднасці.
|
на працягу года
|
|
III. Карэкцыйна-педагагічная дзейнасць
|
1
|
Дысграфія
-развіццё фанематычнага успрымання;
-удасканаленне навыка адвольнага моўнага аналіза і сінтэза, здольнасці успрымаць на пісьме гука-складовую структуру слоў і структуру сказаў;
-развіццё звязнай мовы з выкарыстанем розных відаў моўнай дзейнасці: чытанне, адказы на пытанні, пераказ, састаўленне апавядання па плану, работы з дэфармавыаным тэкстам.
|
на працягу года
|
|
2
|
Дысграфія
-развіццё артыкуляцыйнай маторыкі, моўнага дыхання;
-работа над прасадычнымі кампанентамі мовы;
-карэкцыя гукавымаўленя;
-развіццё фанематычнага слыху;
-развіццё лексіка-гараматычнага боку мовы;
-развіццё звязнай мовы;
-удасканаленне псіхічных працэсаў.
|
на працягу года
|
|
IV. Метадычная дзейнасць
|
1
|
Вывучэнне метадычнай літаратуры па арганізацыі дыягнастычнай работы і правядзення псіхолага-лагапедычнага абследавання.
|
2-13 верасня
26-30 мая
|
|
2
|
Выраб інфармацыйных таблічак, бюлетэняў. папак
|
на працягу года
|
|
3
|
Абнаўленне інфармацыйнага стэнда для бацькоў, настаўнікаў і навучэнцаў
|
на працягу года
|
|
4
|
Афармлнне метадычных папак
|
на працягу года
|
|
5
|
Удзел у рабоце раённага метадычнага аб’яднання настаўнікаў-дэфектолагаў
|
на працягу года
|
|
6
|
Работа па тэме самаадукацыі
|
на працягу года
|
|
7
|
Удзел у рабоце педагагічнага савета установы адукацыі, метадычнага аб’яднання настаўнікаў пачатковай школы
|
на працягу года
|
|
8
|
Азнаямленне з навінкамі метадычнай, спецыяьнай і перыядычнай літаратуры.
|
на працягу года
|
|
9
|
Метадычнае забеспячэнне кабінета літаратуррнымі навінкамі
|
на працягу года
|
|
10
|
Сістэматычнае знаёмства з новымі нарматыўнымі рправавымі дакументамі Рэспублікі Беларусь
|
на працягу года
|
|
V. Кансультатыўна-прафілактычная дзейнасць
|
1
|
З законнымі прадстаўнікамі навучэнцў:
-індывідуальнае кансультаванне бацькоў навучэнцаў, залічаных у ПКПД на пытаннях выпраўлення розных моўных парушэнняў;
-індывідуальныя сустрэчы-гутаркі з бацькамі навучэнцаў. залічаных у ПКПД. азнаямленне з індывідуальнымі планамі работы;
-выступленне на бацбкўскі м сходзе на тэму “Сістэма карэкцыйнай работы па прадухіленню і пераадоленню цяжкасцей засваення пісьмовай мовы у малодшых школьнікаў ва ўмовах ПКПД”
-правядзенне кансультацый па актуальнвым пытанням развіцця мовы дзяцей: “Дыслексія і дысграфія – што гэта такое?”, “Чаму узнікаюць парушэнні чытання і пісьма?”, “Як пераадолець цяжкасці вучэння?”
-распрацоўка рэкамендацый для бацькоў першакласнікаў
- наведванне карэкцыйных заняткаўбацькамі з улікам іх пажаданняў
|
па запыту
па запыту
май
па графіку
на працягу года
|
|
2
|
З навучэнцамі:
-індывідуальныя кансультацыі вучняў, не залічанымі у ПКПД, але маючых патрэбу у карэкцыйных занятках
|
на працягу года
|
|
3
|
З настаўнікамі:
-кансультаванне адмінсітрацыі установы адукацыі аб перспектыве работы ПКПД на 2024/2025 года, аб камплектаванні пункта, выніках псіхолага-педагагічнага абследавання, па пытаннях вядзення дакументацыі
-кансультаванне настаўнікаў пачатковых класаў па пытаннях індывідуалізацыі працэса навучання і выхавання вучняў, залічэння на заняткі у ПКПД, вучняў. не залічаных у ПКПД, але маючых патрэбу у карэкцыйнай дапамозе;
-інфармаванне педагогаў аб рэжыме работы ПКПД, аб крытэрыях адбору вучняў у ПКПД;
-гутаркі з настаўнікамі пачатковых класаў на тэму “Прычыны дысграфічных памылак у вучняў. Шляхі іх выпраўлення”.
|
верасень
па запыту
верасень
лістапад
|
|
VI. Інфармацыйна-аналітычная дзейнасць
|
1
|
Вывучэнне нарматыўных прававых дакументаў Міністэрства адукацыі
|
на працягу года
|
|
2
|
Афармленне дакументацыі:
-спіса навучэнцаў, якія маюць патрэбу у карэкцыйна-педагагічная дапамозе ва ўмовах ПКПД;
-спіса залічаных на ПКПД навучэнцаў;
-журналаў і карт абследавання;
-спісаў навучэнцаў, якія выправілі парушэнні развіцця
|
красавік-май
да 15 верасня
верасень
май
|
|
3
|
Стварэнне банка дадзеных дзяцей з АПФР і аналіза ахвата карэкцыйна-педагагічнай дапамогай
|
красавік-май
|
|
4
|
Падрыхтоўка аналітычных матэрыялаў:
-аналіз ахвата карэкцыйна-педагагічнай дапамогай асоб з АПФР;
-аналіз эфектыўнасці і якасці дзейнасці;дынаміка развіцця дзіцяці з АПФР
|
красавік-май
красавік-май
|
|