Бацькоўскі ўніверсітэт

Бацькоўскі ўніверсітэт — гэта адзінства школы і сям'і ў выхаванні і развіцці дзяцей.

 Сёння, разумеючы, што ў педагогаў і бацькоў агульная мэта - годная адукацыя і выхаванне дзіцяці, арганізацыя эфектыўнага ўзаемадзеяння сям'і і школы з'яўляецца надзённай неабходнасцю. Ад сумеснай працы бацькоў і педагогаў выйграюць усе бакі педагагічнага працэсу: бацькі прымаюць актыўны ўдзел у жыцці дзяцей, тым самым лепш разумеючы і наладжваючы ўзаемаадносіны; педагогі, узаемадзейнічаючы з бацькамі, даведаюцца больш пра дзіця, што дазваляе падабраць эфектыўныя сродкі выхавання і навучання. Галоўнае ж заключаецца ў тым, што дзеці, апынуўшыся ў адзінай выхаваўчай прасторы, адчуваюць сябе больш камфортна, спакайней, больш упэўнена, у выніку чаго лепш вучацца і маюць значна менш канфліктаў з дарослымі і аднагодкамі.

 Школа заклікана забяспечыць адзінства педагогаў і бацькоў. Грунтуючыся на навуковыя веды, вопыт, мудрасць, педагогі абавязаны дапамагчы сям'і кожнага дзіцяці ў поўнай меры рэалізаваць свой патэнцыял.

 Мэта Бацькоўскага ўніверсітэта – павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства.

 Задачы Бацькаўскага ўніверсітэта:

  • фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства; актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
  • фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
  • забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага няшчасця і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем'ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;
  • арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі і г.д.

 Праца Бацькоўскага ўніверсітэта арганізуецца з улікам заканамернасцяў развіцця дзіцяці ў розныя ўзроставыя перыяды па трох прыступках:

I ступень - «Маё дзіця - малодшы школьнік» -для бацькоў вучняў I-IVкласаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,

II ступень – «Маё дзіця – падлетак» – для бацькоў вучняў V-IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,

III ступень – «Маё дзіця – старшакласнік» – для бацькоў вучняў X-XI класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.

Формы правядзення заняткаў:

  • традыцыйныя (лекцыі, гутаркі, памяткі, рэкамендацыі, канферэнцыі, круглыя сталы, дыскусіі, семінары-практыкумы, майстар-класы, псіхалагічныя трэнінгі, індывідуальныя гутаркі і кансультацыі, апытанні бацькоў па рознай тэматыцы, абмен досведам працы і г.д.);
  • дыстанцыйныя (вебінары, форумы, on-line кансультацыі, размяшчэнне інфармацыі па актуальных пытаннях сямейнага выхавання на сайце школы, праца на гарачай лініі ўстановы адукацыі, удзел у стварэнні рэкламных буклетаў, улётак, афармленне стэндаў, анкетаванне бацькоў, стварэнне і абнаўленне кутка педагога-псіхолага у кожным класе, прыцягненне бацькоў да ўдзелу ў тэматычных выставах і іншых мерапрыемствах).

 

Інструктыўна-метадычны ліст "Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2024/2025 навучальным годзе"

Інструктыўна-метадычны ліст "Аб рэалізацыі ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі рэспубліканскага праекта "Бацькоўскі ўніверсітэт""

Рэкамендацыі па рэалізацыі ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі рэспубліканскага праекта "Бацькоўскі ўніверсітэт"

Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце Валеўскай сярэдняй школы на 2024/2025 навучальны год

І. Агульныя палажэнні

  1. Дадзенае палажэнне ўстанаўлівае мэту, асноўныя задачы і парады фукцыяніравання бацькоўскага ўніверсітэта (далей – універсітэта).
  2. Універсітэт адкрыты і працуе на базе Дзяржаўнай установы адукацыі “Валеўская сярэдняя школа”.
  3. Мэта ўніверсітэта у 2024-2025 навучальным годзе – стварэнне ўмоў для павышэння бацькоўскай кампетэнтнасці, гарманізацыі дзіцяча-бацькоўскіх адносін у сям’і.
  4. Асноўныя задачы, рашаемыя ў рамках універсітэта:

стварыць сістэму безупыннай псіхолага-педагагічнай адукацыі бацькоў (законных прадстаўнікоў) і садзейнічаць фарміраванню ў іх бацькоўскіх кампетэнцый, якія адпавядаюць выклікам сучаснасці;

садзейнічаць павышэнню адказнасці бацькоў (законных прадстаўнікоў) за выхаванне дзяцей і пашырэнню іх прававых ведаў;

папулярызаваць станоўчы вопыт сямейнага выхавання.

  1. У сваёй рабоце універсітэт кіруецца:

Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі;

Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям’і;

інструктыўна-метадычным пісьмом Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстанове адукацыі ў 2024/2025 навучальным годзе”;

дадзеным Палажэннем;

іншымі нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь;

метадычнымі матэрыяламі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

  1. Універсітэт знаходзіцца ў непасрэдным падпарадкаванні дырэктара школы.
  1. Кіраўніцтва работай універсітэта здзяйсняе намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце.
  1. На афіцыйным інтэрнэт-сайце ўстановы адукацыі ствараецца

Рубрыка “Бацькоўскі ўніверсітэт” з магчымасцю інтэрактыўных зносін мэтавай аўдыторыі. Адміністраванне рубрыкі на грамадскіх пачатках ажыццяўляе настаўнік інфарматыкі, якому дадзеная функцыя залічана загадам дырэктара школы. 

II. Дзейнасць універсітэта

     9. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва ўніверсітэце здзяйсняецца зыходзячы з запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.

  1. Навучальны год ва ўніверсітэце пачынаецца з 12 верасня і заканчваецца не пазней 25 мая навучальнага года і складаецца з 4-х сесій:

1-ая сесія -верасень-лістапад;

2-ая сесія - снежань-студзень;

3-ая сесія - люты-сакавік;

4-ая сесія - красавік-май.

  1. Да правядзення заняткаў ва ўніверсітэце могуць далучацца настаўнікі, спецыялісты розных напрамкаў, а таксама прадстаўнікі бацькоўскай грамадскасці, якія з’яўляюцца прызнанымі спецыялістамі ў сваёй прафесіянальнай дзейнасці. Кадравыя рэсурсы фарміруюцца кіраўніком бацькоўскага ўніверсітэта пры падтрымцы дырэктара школы.
  1. Навучанне бацькоў можа здзяйсняцца як у вочнай, так і ў Завочнай (дыстанцыйнай) формах.
  1. Навучанне бацькоў арганізуецца па цыклах:

- I цыкл для бацькоў навучэнцаў I ступені агульнай сярэдняй адукацыі,

- II цыкл – для бацькоў навучэнцаў II ступені агульнай сярэдняй адукацыі,

- III цыкл – для бацькоў навучэнцаў III ступені агульнай сярэдняй адукацыі.

  1. Заняткі ва ўніверсітэце могуць быць арганізаваны ў выглядзе тэарэтычных семінараў, семінараў-практыкумаў, дыскусійных заняткаў (“круглы стол”, дыспут, дэбаты і інш.); трэнінгавых заняткаў; дзелавых гульняў, педагагічных чытанняў і інш.
  1. Па заканчэнні навучальнага года пры ўмовах наведвання ўсіх заняткаў цыкла бацькі атрымліваюць электронны сертыфікат устаноўленага ўзору установай адукацыі.     

III. Удзельнікі бацькоўскага ўніверсітэта.

Іх правы і адказнасць.

  1. Усе ўдзельнікі бацькоўскага ўніверсітэта маюць аднолькавыя правы і могуць уносіць прапановы па ўдасканаленню арганізацыі і зместу заняткаў; актыўна ўдзельнічаць у рабоце універсітэта; пашыраць тэматыку вучэбных модуляў.
  1. Усе ўдзельнікі ўніверсітэта абавязаны кіравацца агульнапрынятымі нормамі культуры паводзін.

IV.Дакументацыя ўніверсітэта

   18. Ва ўніверсітэце прадугледжана наяўнасць наступных дакументаў:

- копія загада аб арганізацыі бацькоўскага ўніверсітэта;

- палажэнне аб бацькоўскім універсітэце;

- план работы бацькоўскага ўніверсітэта. 

згарнуць

Графік правядзення бацькоўскага універсітэта на 2024/2025 навучальны год

Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік пытанняў, якія вывучаюцца

Тэрміны правядзення і час

Форма правядзення

Адказныя

1

1 клас

 

 

 

1.1

Тэма 1. Адаптацыя вучняў у 1-ым класе.

Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя вучняў школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі. Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы

25.10.2024

12.00

лекцыя з элементамі практыкума

Таўкач Л.М.,

педагог-псіхолаг Шапель К.А.

1.2

Тэма 2. Рэжым дня школьніка.

Захаванне санітарна-гігіенічных норм. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка

23.12.2024

12.00

гутарка

Таўкач Л.М.,

медыцынскі работнік Берзух Н.М.

1.3

Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці.

Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям'і. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць

14.02.2025

12.00

круглы стол

Таўкач Л.М.

1.4

Тэма 4. Дадатныя эмоцыі ў жыцці школьніка.

Эмоцыі ў нашым жыцці. Значэнне эмацыйна-пачуццёвай сферы для фармавання паўнавартаснай асобы. Рэкамендацыі бацькам па развіццю станоўчых эмоцый дзіцяці

23.05.2025

12.00

гутарка, псіхалагічны трэнінг

Таўкач Л.М., педагог-псіхолаг Шапель К.А.

2

2 клас

 

 

 

2.1

Тэма 1. Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца.

Захаванне рэжыму дня - важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці. Кантроль бацькоў за выкананнем дамашніх заданняў школьнікаў. Тыповыя памылкі бацькоў у арганізацыі навучальнай працы дзіцяці

25.10.2024

13.00

круглы стол

Мілаш Т.У.

2.2

Тэма 2. Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця.

Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. Фарміраванне здаровага ладу жыцця навучэнцаў малодшых класаў. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі. Роля сям'і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя

20.12.2024

13.00

семінар-практыкум

Мілаш Т.У.

2.3

Тэма 3. Уплыў сям'і на эмацыйны стан дзіцяці.

Сямейны дабрабыт і сямейны няшчасце. Фактары, прычыны і індыкатары сямейнага няшчасця. Сем'і са ўтоенай формай няшчасця.

Уплыў унутрысямейных адносін на развіццё асобы і псіхічнае здароўе дзіця

21.03.2025

13.00

практыка-арыентаваны занятак

Мілаш Т.У.

2.4

Тэма 4. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям'і.

Выхаванне ў працы. Роля сям'і ў развіцці працаздольнасці вучня. Як навучыць сучаснае дзіця працаваць

29.05.2025

13.00

круглы стол

Мілаш Т.У.

3

3 клас

 

 

 

3.1

Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці.

Адзнака і ацэнка ведаў вучняў. Крытэры адзнакі. Уплыў адзнакі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, уменні працаваць самастойна, выхавання цікавасці да ведаў

 

25.10.2024

14.00

семінар-практыкум 

Стяпук М.А.

3.2

Тэма 2. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў.

Спецыфіка развіцця ўспрымання, увагі, памяці, мысленні ў малодшых школьнікаў. Асаблівасці міжасобасных зносін. Самаацэнка малодшых школьнікаў

20.12.2024

13.00

 

лекцыя

Стяпук М.А.

3.3

Тэма 3. Здаровая сям'я - здаровае дзіця.

Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця. Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця

 

21.03.2025

13.00

дыскусія

Стяпук М.А.

3.4

Тэма 4. Эфектыўныя зносіны ў сям'і - залог поспеху школьніка.

Сутнасць сямейных зносін. Сям'я як сістэма міжасобасных узаемадзеянняў. Зносіны як працэс узаемаўплыву. Асаблівасці сямейных зносін.

Культура сямейных зносін. Уплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнацэннае развіццё. Навыкі эфектыўнай камунікацыі. Стварэнне ў сям'і атмасферы абароненасці, цяпла і кахання

23.05.2025

16.00

 

псіхалагічны трэнінг

Стяпук М.А.

4

4 клас

 

 

 

4.1

Тэма 1. Узроставыя псіхафізіялагічныя асаблівасці вучняў 4-х класаў.

Пазнавальная рэфлексія: здольнасць усвядоміць прычыны навучальных няўдач і поспехаў. Фарміраванне адвольнасці пазнавальных працэсаў: увагі, памяці. Асобасныя асаблівасці малодшых школьнікаў

25.10.2024

13.00

псіхалагічны трэнінг

Шапель К.А.

4.2

Тэма 2. Як навучыць сваё дзіця жыць у свеце людзей.

Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у вучняў. Фарміраванне правіл паводзін і добрых манер. Культура асобы: культура знешнасці, зносін, гаворкі. Эфектыўныя зносіны: асноўныя складнікі

20.12.2024

13.00

круглы стол

Шапель К.А.

4.3

Тэма 3. Дзіця і камп'ютар.

Камп'ютар дома: карысць ці шкода? Кампутарныя гульні.

Уплыў камп'ютара на арганізм і асобу дзіцяці. Плюсы і мінусы выкарыстання камп'ютара школьнікам. Як правільна арганізаваць працу школьніка за камп'ютарам. Захаванне здароўя дзіцяці пры рабоце за камп'ютарам

21.03.2025

15.00

дыскусія

Шапель К.А.

4.4

Тэма 4. Кнігі ў жыцці школьніка. 

Адносіны дзіцяці да вучэбнай і мастацкай літаратуры. Як захаваць любоў да кнігі пры інфармацыйнай перагрузцы ў сучасным свеце

30.05.2025

13.00

лекторый

Шапель К.А.

5

5 клас

 

 

 

5.1

Тэма 1. Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве.

Фарміраванне новага навучальнага калектыва 5 класа. Адаптацыя дзіцяці ў новым асяроддзі. Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да школы

21.09.2024

13.00

семінар-практыкум

Мацкевіч А.А.

5.2

Тэма 2. Дзіця сярод аднагодкаў

Дзіцячы калектыў і яго значэнне ў развіцці асобы школьніка. Патрэбнасці дзіцяці ў прызнанні і самарэалізацыі. Праблемы лідэрства. Развіццё здольнасці да супрацы як перадумова паспяховасці ў жыцці. Як дапамагчы дзіцяці ў наладжванні адносін з аднагодкамі

15.11.2024

13.00

круглы стол

Мацкевіч А.А.

5.3

Тэма 3. Ваша дзіця вырасла.

Асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту. Фізічнае, псіхічнае і сацыяльнае развіццё малодшых падлеткаў. Зносіны падлеткаў з аднагодкамі і дарослымі. Цяжкасці і рызыкі малодшага падлеткавага ўзросту

21.02.2025

13.00

лекцыя

Мацкевіч А.А.

5.4

Тэма 4. Меры пакарання і заахвочванні ў сучаснай сям'і.

Пытанні дысцыпліны ў сям'і з малодшымі падлеткамі. Чаму не працуюць звыклыя метады выхавання. Як стаць падлетку сябрам без страты бацькоўскага аўтарытэту

16.05.2025

13.00

круглы стол

Мацкевіч А.А.

6

6 клас

 

 

 

6.1

Тэма 1. Сям'я як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям'і.

Дзіця і задавальненне яго патрэб у сям'і. Псіхолага-педагагічныя фактары развіцця і выхавання дзіцяці ў сям'і. Тыпы сямейнага выхавання і іх характарыстыка. Гарманічнае сямейнае выхаванне, яго асноўныя характарыстыкі.

Праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям'і. Маральныя традыцыі і звычаі. Каштоўнасці сям'і як аснова выхавання дзіцяці

12.09.2024

14.00

лекцыя

Юшкевіч А.У.

6.2

Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў.

Адхіляюцца паводзіны падлеткаў. Формы адыктыўных (залежных) паводзін падлеткаў (курэнне, алкагалізм, наркаманія і інш.). Прычыны залежных паводзін. Прафілактыка залежнасцяў у падлеткавым асяроддзі. Роля бацькоў у папярэджанні паводзінаў падлеткаў, якія адхіляюцца.

12.12.2024

14.00

семінар-практыкум

Юшкевіч А.У.

6.3

Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт.

Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспекі. Асноўныя правілы медыябяспекі для бацькоў і падлеткаў. Прафілактыка інтэрнэт-рызыкоў. Як усцерагчы дзіця ад небяспек у сацыяльных сетках

21.03.2025

13.00

круглы стол

Юшкевіч А.У.

6.4

Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў.

Правілы бяспечных паводзін улетку. Небяспека вольнага баўлення часу падлеткаў. Аказанне першай медыцынскай дапамогі. Рэкамендацыі бацькам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летні перыяд

23.05.2025

14.00

круглы стол

Юшкевіч А.У.

7

7 клас

 

 

 

7.1

Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў.

Узроставыя асаблівасці 13-14-гадовых падлеткаў. Спецыфіка развіцця ўвагі, памяці, мыслення. Палавое паспяванне. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе

03.10.2024

13.00

лекцыя

Адашкевіч І.М.

7.2

Тэма 2. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў.

Працівапраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары і прычыны правапарушэнняў. Падлеткі "групы рызыкі"

19.12.2024

13.00

круглы стол

Адашкевіч І.М.

7.3

Тэма 3. Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту.

Жыццё сям'і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў ці пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям'і.

Бацькоўскі аўтарытэт. Як яго набыць і як не страціць. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам

20.03.2025

13.00

дыскусія

Адашкевіч І.М.

7.4

Тэма 4. Як павысіць навучальную матывацыю падлеткаў.

Стаўленне падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў - што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння навучальнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех

29.05.2025

13.00

бяседа

Адашкевіч І.М.

8

8 клас

 

 

 

8.1

Тэма 1. Фарміраванне жыццёвых мэт і каштоўнасцей у вучняў.

Мэты падлеткавага перыяду. Пастаноўка мэт і іх дасягненне.

Паспяховасць у школе як адзін з фактараў паспяховага дасягнення мэт

06.09.2024

13.00

лекцыя

Санько Н.К.

8.2

Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту.

Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка асноўных рызык. Асаблівасці віктымных паводзін (паводзін "ахвяры")

20.12.2024

17.00

круглы стол

Санько Н.К.

8.3

Тэма 3. Асцярожна: суіцыд.

Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзін у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі.

Прафілактыка суіцыдальных паводзін

21.03.2025

13.00

круглы стол

Санько Н.К.

8.4

Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях.

Паняцце "канфлікт". Сужэнскія сваркі і канфлікты. Развод як псіхатраўмуючы фактар. Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей.

Сямейныя канфлікты ў дыядзе "бацькі-дзеці", прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзін у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў.

Школьныя канфлікты. Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў

16.05.2025

13.00

семінар-практыкум

Санько Н.К.

9

9 класы

 

 

 

9.1

Тэма 1. Партрэт сучаснага падлетка.

Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя перажыванні ўзросту. Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы

04.10.2024

13.00

лекцыя

Мілаш В.С.

9.2

Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы.

Формы агрэсіўных паводзін падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з навакольнымі людзьмі.

Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі для бацькоў па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка

20.12.2024

13.00

семінар-практыкум

Мілаш В.С.

9.3

Тэма 3. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць.

Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцяў. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбнасці ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўе. Прафілактыка шкодных звычак

14.02.2025

13.00

гутарка

Мілаш В.С.  

9.4

Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку абраць прафесію?

Прафесійныя намеры і магчымасці навучэнцаў. Уплыў сям'і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіця пры выбары прафесіі? Знаёмства бацькоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцей і прафесійных інтарэсаў падлеткаў.

23.04.2025

10.00

семінар-практыкум

педагог-псіхолаг, педагог сацыяльны, Мілаш В.С.
 

10

10 клас

 

 

 

10.1

Тэма 1. Здароўе - гэта жыццё.

Фактары рызыкі для здароўя сучаснай моладзі. Праблема здаровага харчавання. Захапленне дыетамі.

Гіпадынамія - праблема сучасных маладых людзей. Стрэс і яго ўплыў на здароўе. Шкодныя звычкі.

Захаванне здароўя і правілы здаровага ладу жыцця. Рэжым дня

26.10.2024

11.00

семінар-практыкум

Філіповіч А.М.

10.2

Тэма 2. Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці.

Асаблівасці юнацкага кахання. Культура паводзін закаханых. Як дапамагчы, а не нашкодзіць взрослеющему дзіцяці

21.12.2024

11.00

круглы стол

Філіповіч А.М.

10.3

Тэма 3. Роля сям'і ў фарміраванні рэпрадуктыўнага здароўя юнакоў і дзяўчат.

Рэпрадуктыўнае здароўе юнакоў і дзяўчат. Фактары рызыкі для рэпрадуктыўнага здароўя. Умовы захавання рэпрадуктыўнага здароўя.

Адносіны паміж юнакамі і дзяўчатамі, каханне і сэксуальныя адносіны.

Рызыкоўныя паводзіны моладзі. Незапланаваная цяжарнасць і аборт. Прафілактыка ЗППШ.

Стыль жыцця і рэпрадуктыўнае здароўе моладзі. Уплыў сямейнага выхавання на фармаванне ў падлеткаў каштоўнасці рэпрадуктыўнага здароўя

19.03.2025

11.00

круглы стол

Філіповіч А.М.

10.4

Тэма 4. Як дапамагчы старшакласніку здабыць упэўненасць у сабе?

Уплыў сарамлівасці і няўпэўненасці на навучальныя поспехі старшакласніка. Шляхі пераадолення сарамлівасці і няўпэўненасці старшакласніка дома і ў школе

25.05.2025

14.00

дыскусія

Філіповіч А.М.

11

11 клас

 

 

 

11.1

Тэма 1. Як дапамагчы старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні?

Вызначэнне прафесійных схільнасцей і здольнасцей старшакласнікаў. Фактары, якія ўплываюць на выбар прафесіі. Роля бацькоў у працэсе выбару прафесіі і самавызначэнні старшакласніка. Прыярытэты старшакласнікаў у выбары прафесіі. Прафесійныя дынастыі.

Дапамога старшакласнікам у выбары будучай прафесіі

19.10.2024

11.00

 

семінар-практыкум

 

Таліш А.П.

11.2

Тэма 2. Як усцерагчы дзіця ад залежнасцяў?

Залежныя паводзіны, яго прычыны, фактары рызыкі. Фарміраванне залежнасці.

Віды пагроз, якія ўяўляюць небяспеку для жыцця, фізічнага, псіхічнага і маральнага здароўя і паўнацэннага развіцця старшакласніка. Інтэрнэт-залежнасць. Шляхі прафілактыкі і пераадоленні: памятка для бацькоў

14.12.2024

11.00

канферэнцыя

Таліш А.П.

11.3

Тэма 3. Падрыхтоўка старшакласнікаў да будучага сямейнага жыцця.

Выхаванне старшакласніка як будучага сем'яніна. Фарміраванне ўсвядомленага стаўлення да ўступлення ў шлюб і будучага сямейнага жыцця. Фарміраванне каштоўнасных адносін да бацькоўства, нараджэння і выхавання дзяцей.

Роля сямейных узаемаадносін і традыцый у падрыхтоўцы старшакласнікаў да сямейнага жыцця

29.03.2025

11.00

круглы стол

Таліш А.П. 

11.4

Тэма 4. Як дапамагчы дзіцяці ў перыяд падрыхтоўкі да іспытаў?

Прафілактыка экзаменацыйнага стрэсу. Фактары, якія ўзмацняюць і якія зніжаюць трывогу. Як дапамагчы старшакласніку зладзіцца з трывогай (мнематэхнікі, прыёмы канцэнтрацыі ўвагі і прыёмы паслаблення ў стрэсавай сітуацыі).

Супрацоўніцтва бацькоў і педагогаў у перыяд падрыхтоўкі старшакласнікаў да іспытаў. Дапамога ў падрыхтоўцы да іспытаў: правілы для бацькоў выпускнікоў. Рэжым навучальнай працы і адпачынку ў экзаменацыйны перыяд

17.05.2025

11.00

майстар-клас

Таліш А.П.

згарнуць

Прыкладная тэматыка кансультацый для бацькоў вучняў

Клас

Тэмы кансультацый для бацькоў

Адказныя

1

Псіхалагічныя асаблівасці малодшых школьнікаў

Развіццё памяці і ўвагі малодшых школьнікаў

Матывы навучання малодшых школьнікаў

Адносіны ў сям'і як аснова ўзаемапаразумення

Заахвочванне і пакаранне дзяцей у сям'і

Леварукае дзіця ў школе

педагог-псіхолаг, класны кіраўнік, педагог сацыяльны

2

Выхаванне ветлівасці.

Прафілактыка жорсткага абыходжання з дзецьмі

Як на самой справе любіць сваіх дзяцей?

Мікраклімат у сям’і і выхаванне дзіцяці.

Канфліктныя сітуацыі ў дзіцяча-бацькоўскіх адносінах.

Роля бацькі ў выхаванні дзіцяці.

Роля сям’і ў выхаванні духоўна-маральных каштоўнасцей дзіцяці.

Сямейныя традыцыі  і каштоўнасці ў выхаванні дзяцей.

Вучэнне з захапленнем.

класны кіраўнік, педагог-псіхолаг, педагог сацыяльны

3
Псіхалагічныя прычыны непаспяховасці школьнікаў і іх папярэджанне
Як выявіць і развіць здольнасці дзяцей?
Гульня і праца ў жыцці дзяцей малодшага школьнага ўзросту
Ідэальныя бацькі вачыма дзяцей, ідэальнае дзіця вачыма бацькоў
Як дапамагчы дзіцяці стаць больш уважлівым?
Як прывіць дзіцяці любоў да чытання?
Канфліктныя сітуацыі паміж бацькам і дзіцем: як пачуць дзіця?

педагог-псіхолаг, класны кіраўнік, педагог сацыяльны

4

Як дапамагчы дзіцяці правільна размеркаваць свой час? 

Агрэсіўныя паводзіны: як дапамагчы дзіцяці?

Непаспяховы вучань: прычыны і спосабы вырашэння праблем

Ўплыў унутрысямейных адносін на эмацыйны стан дзіцяці

Інтэлектуальнае развіццё дзіцяці

Значэнне памяці і ўвагі ў інтэлектуальным развіцці дзяцей

Арганізацыя вольнага часу дзяцей у перыяд летніх канікул

педагог-псіхолаг, педагог сацыяльны, класны кіраўнік, інспектар па справах непаўналетніх

5
Маё дзіця становіцца падлеткам
Псіхалагічныя асаблівасці малодшых падлеткаў
Дзіця ў калектыве аднагодкаў
Міжасобасныя зносіны падлеткаў
Адносіны ў сям'і
Кампутарныя гульні: карысць ці шкода?
Пытанні дысцыпліны
Адказнасць бацькоў за выхаванне дзяцей

педагог-псіхолаг,

педагог сацыяльны,

класны кіраўнік,

інспектар па справах непаўналетніх

6
Роля бацькі і маці ў выхаванні дзіцяці
Як навучыць вучыцца з задавальненнем?
Школьныя канфлікты
Цяжкасці пераходнага ўзросту
Як папярэдзіць ужыванне падлеткамі псіхаактыўных рэчываў?
Хлопчыкі і дзяўчынкі: як будаваць узаемаадносіны?
Працоўнае выхаванне ў сям'і

педагог-псіхолаг,

педагог сацыяльны,

класны кіраўнік,

медыцынскі работнік,

інспектар па справах непаўналетніх

7
Ваша каханае неідэальнае дзіця
Падлеткавы ўзрост: праблемы палавога паспявання
Цяжкасці зносін. Канфлікты паміж падлеткамі, асноўныя прычыны канфліктаў Каханне і сяброўства ў падлеткавым узросце
Як дапамагчы дзіцяці стаць дарослым?
Падлеткі ў сацыяльных сетках: бяспечныя паводзіны
Асаблівасці ўзаемаадносін паміж братамі і сёстрамі ў сям'і
Прадухіленне адчужанасці паміж бацькамі і дзецьмі
Як пачуць дзіця, пакуль яно не стала «цяжкім»?

педагог-псіхолаг,

педагог сацыяльны,

класны кіраўнік,

медыцынскі работнік

8
Як навучыцца разумець і прымаць падлетка?
Аб бацькоўскім аўтарытэце
Канфлікты з падлеткам: як паводзіць сябе ў канфліктных сітуацыях?
Падлетак у сацыяльных сетках: што рабіць?
Як навучыць падлетка быць адказным за свае ўчынкі?
Хатняя праца: задавальненне ці пакаранне?
Адносіны паміж хлопчыкамі і дзяўчынкамі: праблемы палавога выхавання
Як захаваць рэпрадуктыўнае здароўе падлетка?

педагог-псіхолаг,

педагог сацыяльны,

класны кіраўнік,

медыцынскі работнік

9
Фарміраванне правасвядомасці і адказнасці падлетка за свае ўчынкі. Самаацэнка паводзін
Як дапамагчы падлетку ў выбары прафесіі?
Як навучыць дзяцей распараджацца грашыма?
Вольны час і яго значэнне ў фарміраванні асобы падлетка
Інтэрнэт-залежнасць: шляхі пераадолення
Арганізацыя вольнага часу дзяцей у перыяд летніх канікулаў
Адказнае бацькоўства - залог дабрабыту сям'і

класны кіраўнік,

педагог сацыяльны,

педагог-псіхолаг,

інспектар па справах непаўналетніх

10
Псіхафізіялагічныя асаблівасці дзесяцікласнікаў
Самавыхаванне старшакласнікаў як умова маральнага выхавання
Ці асабістая гэтая справа - асабістае шчасце?
Фарміраванне сямейна-шлюбных каштоўнасцей старшакласнікаў
Выхаванне маральнага ідэалу, духоўнага свету старшакласнікаў
Кім быць і якім быць?
Арганізацыя вольнага часу старшакласнікаў
Асаблівасці здароўя і фізічнага развіцця старшакласніка
Рэжым навучальнай і фізічнай працы, асабістая гігіена

класны кіраўнік,

педагог сацыяльны,

педагог-псіхолаг,

медыцынскі работнік

11
Цяжкасці асобаснага росту і іх уплыў на навучанне
Навуковая арганізацыя навучальнай працы старшакласнікаў
Роля тэатра, кіно і тэлебачання ў фарміраванні эстэтычных ідэалаў у старшакласнікаў
Закон і адказнасць непаўналетніх
Фарміраванне здаровага ладу жыцця
Фізічная дасканаласць, гатоўнасць старшакласнікаў да працы, ваеннай службы
Самарэалізацыя асобы

педагог-псіхолаг,

класны кіраўнік,

педагог сацыяльны,

інспектар па справах непаўналетніх,

медыцынскі работнік

згарнуць

Тэматычня кансультацыі педагога сацыяльнага для бацькоў у чацвёртую бацькоўскую суботу 2024/2025 навучальны год

Дата

Тэмы кансультацый для бацькоў

Заўвагі

28.09.2024г.

Крытэрыі і паказчыкі сацыяльна небяспечнага стану непаўналетніх.

 

28.09.2024г

Як сберагчы дзіця ад сексуальнага насілля.

 

28.09.2024г

Небяспекі і пагрозы для дзяцей у сетцы Інтэрнет.

 

28.09.2024г

Бацькам – аб прафілактыцы крадзяжоў у падлеткавым асяроддзі.

 

28.09.2024г

Роля сям’і у выхаванні духоўна – маральных каштоўнасцей.

 

28.09.2024г

Заканадаўства РБ ад адказнасці бацькоў за выхаванне дзяцей.

 

26.10.2024г.

Прафілактыка алкагалізму сярод падлеткаў.

 

26.10.2024г.

Роля сямейнага выхавання ў прафілактыцы дэвіянтных паводзін і шкодных звычак.

 

26.10.2024г.

Крымінальная адказнасцьза дзеянні сексуальнага характеру у адносінах да непаўналетніх.

 

26.10.2024г.

Заканадаўства РБ аб адказнасці бацькоў за выхаванне дзяцей.

 

30.11.2024г.

Прафілактыка алкагалізму сярод падлеткаў.

 

30.11.2024г.

Шкодныя звычкі дарослых і іх уплыў на здаровы лад дзіцяці.

 

30.11.2024г.

Выхаванне культуры паводзін у дзяцей.

 

30.11.2024г.

Шлюбныя адносіны і іх уплыў на выхаваўчую атмасферу сям’і.

 

30.11.2024г.

Што рабіць, калі вы знайшлі наркотыкі? Курыльныя сумесі і міксы? Бацькам і падлеткам важна ведаць.

 

28.12.2024г.

Адказнасць за распаўсюджванне парнаграфіі праз сетку Інтэрнэт.

 

28.12.2024г.

Канфліктныя сітуацыі паміж бацькамі і дзецьмі: як пачуць дзіця.

 

28.12.2024г.

Бяспека непаўналетніх падчас зімовых канікул – мера адказнасці бацькоў.

 

28.12.2024г.

Роля бацькі і маці ў выхаванні дзіцяці.

 

28.12.2024г.

Выхаванне культуры паводзін і павагі далюдзей у вучняў. Асноўныя cкладанікі эфектыўных зносін.

 

25.01.2025г.

Адхіляючыя паводзіны вучняў. Прычыны і прафілактыка залежнасцяў у падлеткавым асяроддзі.

 

25.01.2025г.

Закон і адказнасць непаўналетніх.

 

25.01.2025г.

Уплыў бацькоўскіх установак на развіццё асобы дзіцяці.

 

25.01.2025г.

Гендэрнае выхаванне ў сям’і.

 

25.01.2025г.

Як засцерагчы падлетка ад ужывання псіхаактыўных рэчываў.

 

22.02.2025г.

Алкагалізм.Сям’я. Наступствы.

 

22.02.2025г.

Як засцерагчы падлетка ад сексуальнага насілля.

 

22.02.2025г.

Папярэджанне цяжкіх жыццёвых сітуацый, насілля у адносінах да непаўналетніх.

 

22.02.2025г.

Уплыў сямейнага выхавання на развіццё дэструктыўных паводзін падлетка.,

 

22.02.2025г.

Уплыў стыля сямейнага выхавання, традыцыі сям’і на фармаванне асобы дзіцяці.

 

22.03.2025г.

Як выявіць падлеткаў, якія знаходзяцца ў стане наркатычнага ап’янення або ужываюць псіхаактыўныя рэчавы.

 

22.03.2025г.

Як зразумець, што дзіця “уцягнута” ў распаўсюджванне наркотыкаў, або ужыванне іх?

 

22.03.2025г.

Падлеткі ў сацыяльных сетках: бяспечныя паводзіны.

 

22.03.2025г.

Як навучыць падлетка быць адказным за свае ўчынкі?

 

26.04.2025г.

Аб адказнасці за незаконны абарот наркатычных сродкаў, наступствах іх ужывання, знешніх прыкметах наркатычнага ап’янення.

 

26.04.2025г.

Самавыхаванне старшакласнікаў, як умова маральнага выхавання.

 

26.04.2025г.

Закон і адказнсць непаўналетніх.

 

26.04.2025г.

Заахвочванне і пакаранне дзяцей ў сям’і.

 

24.05.2025г.

Арганізацыя вольнага часу дзяцей у летні перыяд.

 

24.05.2025г.

Роля сям’і ў прафілактыцы адхіляючых паводзін.

 

24.05.2025г.

Бяспека дзяцей у летні перыяд – зона адказнасці бацькоў.

 

24.05.2025г.

Як захаваць рэпрадуктыўнае здароўе падлетка?

 

24.05.2025г.

Хатняя праца: задавальненне, ці пакаранне?

 

згарнуць

Рэкамендацыі для бацькоў

І клас:

Адаптацыя вучняў у I класе

Рэжым дня школьніка

Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці

ІІ клас:

Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца

Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця

Уплыву сям'і на эмацыйны стан дзіцяці

Працоўнае выхаванне дзяцей у сям'і 

ІІІ клас:

Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці

Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў

Здаровая сям'я - здаровае дзіця 

Эфектыўныя зносіны ў сям'і - залог поспеху школьніка

ІV клас:

Узроставыя псіхафізіялагічныя асаблівасці вучняў IV класаў

Як навучыць сваё дзіця жыць у свеце людзей

Дзіця і камп'ютар

V клас:

Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве

Дзіця сярод аднагодкаў

Ваша дзіця вырасла

Меры пакарання і заахвочванні ў сучаснай сям'і

VI клас:

Сям'я як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям'і

Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў

Падлетак не слухаецца. Што рабіць?

Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт

Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў

VII клас:

Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў

Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў

Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту

Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў

VIII клас:

Жыццёвыя мэты падлеткаў 

Як зберагчы падлетка ад гвалту 

Асцярожна: суіцыд

Культура паводзін у канфліктных сітуацыях

IX клас:

Партрэт сучаснага падлетка

Агрэсія, яе прычыны і наступствы

Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць

Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку абраць прафесію?

X клас:

Здароўе - гэта жыццё

Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці

Роля сям'і ў фарміраванні рэпрадуктыўнага здароўя юнакоў і дзяўчат

Як дапамагчы старшакласніку здабыць упэўненасць у сабе? 

XI клас:

Як дапамагчы старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні?

Як усцерагчы дзіця ад залежнасцяў?

Падрыхтоўка старшакласнікаў да будучага сямейнага жыцця

Як дапамагчы дзіцяці ў перыяд падрыхтоўкі да іспытаў?

згарнуць

Водзыў/запыт бацькоў аб праекце "Бацькоўскі ўніверсітэт"

Агульнашкольныя мерапрыемствы ў рамках "Бацькоўскі ўніверсітэт"

24.10.2024 г. ва ўстанове адукацыі “Валеўская сярэняя школа” прайшоў бацькоўскі сход па тэме: “Адказнасць бацькоў за жыццё і здароўе дзяцей. Правілы пажарнай бяспекі“. Перад бацькамі выступіў дырэктар школы Падліпскі А.У., які расказаў аб рабоце школы па фарміраванні ў вучняў навыкаў здаровага ладу жыцця. Супрацоўнік МНС Батура К.С. правёў тлумачальную працу сярод бацькоў, па выкананні правіл пажарнай бяспекі, аб недапушчальнасці выпальванняў у восеньскі перыяд. Нагадаў бацькам аб адказнасці за пакіданне дзяцей без нагляду і парушэнне імі правілаў пажарнай бяспекі. Для ўсіх прысутных быў арганізаваны паказ відэароліка “Кошт аднаго імгнення“, які прымусіў усіх прысутных шмат аб чым задумацца.

IMG_7366IMG_7367IMG_7371

12.09.2024 у дзяржаўнай установе адукацыі “Валеўская сярэдняя школа” адбыўся агульнашкольны бацькоўскі сход “У цэнтры ўвагі дзеці”. На сходзе прысутнічалі начальнік Навагрудскага ІСН Урбан Максім Уладзіміравіч, начальнік Навагрудскага РАНС Максімавіч Дзмітрый Сяргеевіч. Прысутныя нагадалі бацькам аб правілах бяспечных паводзін іх дзяцей у розных жыццёвых сітуацыях, прапанавалі праглядзець фільм па прафілактыцы злачынстваў у падлеткавым узросце. Пры падвядзенні вынікаў бацькоўскага сходу дырэктар установы адукацыі заклікаў бацькоў не цурацца правілаў бяспекі, бо кожны можа апынуцца ў неспадзяванай сітуацыі, хто ж дапаможа чалавеку, які апынуўся ў небяспецы? Перш за ўсё, ён сам! Дарослыя павінны быць галоўнымі памочнікамі сваіх дзяцей на гэтым шляху, навучыць прадбачыць небяспечныя сітуацыі і пазбягаць іх, а, у крайнім выпадку, быць максімальна да іх гатовымі.

23.05.2024г. ва ўстанове адукацыі прайшоў бацькоўскі сход “Сям’я і школа: тэрыторыя бяспекі. Вынікі супрацоўніцтва.” Кожны з нас хоча бачыць сваіх дзяцей здаровымі і шчаслівымі. Таму агульная наша задача-зрабіць усё, каб дзеці былі жывыя і здаровыя. Найважнейшая задача сям’і і школы - навучыць дзіця адказна ставіцца да сябе і навакольным людзям, умець прадбачыць і распазнаваць небяспекі, выконваць нескладаныя правілы асабістай бяспекі, выпрацаваць мадэлі паводзін у экстрэмальных сітуацыях. Праблемы бяспекі дзяцей на дарозе, у двары, у школе таксама, былі разгледжаны на агульнашкольным бацькоўскім сходзе. Намеснік начальніка РАНС Першукевіч А. І. адказаў на пытанні бяспекі дзяцей у надзвычайных сітуацыях. Інспектар ІСН Траццяк Ю.У. асвятліла пытанні прафілактыкі правапарушэнняў сярод паўналетніх .
У ходзе сустрэчы былі дадзены вычарпальныя адказы на пытанні, якія цікавілі бацькоў.

15 сакавіка ў Валеўскай сярэдняй школе прайшоў бацькоўскі сход па тэме: "Правы дзіцяці - абавязкі бацькоў. Выхаванне талерантнасці ў сям'і".
На бацькоўскім сходзе прысутнічалі госці: Малуха С.А. намеснік начальніка Навагрудскага РАНС, настаяцель храма святых ап.ап. Пятра і Паўла аг. Валеўка Яўген Запольскі.
Бацькоўскі сход прайшоў у форме адкрытага дыялога з бацькамі, законныя прадстаўнікі навучэнцаў атрымалі разгорнутую інфармацыю па кожным напрамку, а таксама змаглі задаць пытанні.
У завяршэнне сходу быў рэзюмаваны той факт, што толькі сумесныя намаганні бацькоў, школы і зацікаўленых ведамстваў дадуць станоўчыя вынікі ў выхаванні дзяцей і талерантнасці ў сям'і.

20 снежня 2023 года ў Валеўскай сярэдняй школе прайшоў агульнашкольны бацькоўскі сход па тэме: «Культура здароўя, як фактар фармавання здароўезберагальнага асяроддзя». У рамках сходу былі асвечаны пытанні прафілактыкі п'янства, наркаманіі ў падлеткавым узросце, бяспечных паводзін у зімовы перыяд на лёдзе, каля вадаёма, бяспека пры карыстанні піратэхнікай. Вырашаліся пытанні кантролю за знаходжаннем непаўналетніх на вуліцах і ў грамадскіх месцах у вячэрні і начны час, бягучай паспяховасці, дысцыпліны на навучальных занятках.

22 верасня 2023 года ў Валеўскай сярэдняй школе адбыўся агульнашкольны бацькоўскі сход па тэме: “Актуальныя пытанні бяспекі дзяцей. Прафілактыка суідальных паводзін, сэксуальнага гвалту ў дачыненні да непаўналетніх.“ Сход прайшоў у форме адкрытага дыялогу ў якім прынялі ўдзел: Багданенка Аляксандр Васільевіч, начальнік ІСН Навагрудскага РАУС, Батура Кірыл Сяргеевіч – старшы інспектар сектара нагляду і прафілактыкі старшы лейтэнант унутранай службы РАУС, настаяцель храма святых ап. Пятра і Паўла Яўген Запольскі. Шапель К. А. педагог-псіхолаг Валеўскай сярэдняй школы
У ходзе дыялогу былі разгледжаны пытанні: “Прафілактыка правапарушэнняў сярод непаўналетніх.“ “Праблемы спажывання, рэалізацыі і захоўвання наркатычных рэчываў.“ “Уцягванне дзяцей у антыграмадскія паводзіны.“ “Асноўныя аспекты пажарнай бяспекі.“ “Прафілактыка суідальных паводзін, сэксуальнага гвалту ў дачыненні да непаўналетніх.“
У завяршэнне сходу быў рэзюмаваны той факт, што толькі сумесныя намаганні бацькоў, школы і зацікаўленых ведамстваў дадуць станоўчыя вынікі ў выхаванні дзяцей і забяспечаць бяспечную жыццядзейнасць.

згарнуць
падзяліцца ў: