Інфармацыйна-бібліятэчны цэнтр

Асноўны бібліятэчны фонд - 1005 экзэмпляраў

Бібліятэкар - Памагаева Вольга Станіславаўна

Настаўнікам

Бацькам

Зварот да бацькоў

 

Міфы ў сферы адукацыі.

        У школе ёсць галоўныя прадметы: матэматыка і мовы, а ўсе астатнія – другарадныя.

   У сучаснай школе рэйтынг навучальных прадметаў ўзначальвае царыца навук - матэматыка, а затым ідуць прадметы гуманітарныя (дзяржаўныя і іншыя мовы), пасля іх - прадметы навуковага цыкла (фізіка, хімія, біялогія), і замыкаюць спіс фізкультура, праца і спевы з маляваннем .

   У рэальнасці ж жыццёвыя прыярытэты чалавека расстаўленыя ў зусім іншым парадку. На першым і безумоўным месцы - імкненне да прыгажосці як пастаяннае жаданне зрабіць сваё жыццё лепшым. Так адбываецца ў жыцці, а ў школе гэта адна з найважнейшых для чалавека абласцей, якая фарміруе стваральную асобу і якая развівае творчае мысленне, практычна адсутнічае.

    Далей варта не менш значная - эмацыйны складнік, які дазваляе чалавеку мець зносіны, чытаць, атрымліваць асалоду ад музыкі, гукаў вакол, у чым яму дапамагаюць прадметы гуманітарнага цыклу. І толькі затым упэўнена ўступаюць у яго жыццё веды. Яны незаўважна, але дакладна, як у выпадку з абслуговым персаналам (памятаеце, у Зошчанка галоўны ў тэатры - электрык? ..), сталі граць такую ​​ж важную ролю ў навучальным працэсе. Гэты парадокс дамінавання ў адукацыі другаснага над першасным - вельмі сур'ёзная праблема грамадскай свядомасці.

                                (В.М. Здановіч «Адукацыя: Міфы і рэальнасць»)

 

                                        10 прычын чытаць:

 

1. Сямейнае чытанне валодае сапраўды унікальнымі ўласцівасцямі, здольнымі стварыць цёплую атмасферу і паспяховую глебу для развіцця асобы дзіцяці. Не спяшаецеся пакідаць дзяцей сам-насам з кнігай, хай вам будзе цікава ўтрох, учатырох - усёй сям'ёй, вялікай і малой, пакладзеце сваё сэрца «у чытання», і тады вас будзе чакаць цуд.

- Калі вы здольныя надаць дзецям такую ўвагу, яны ведаюць, што вы іх любіце.

- Чытанне для дзяцей робіць з іх чытачоў у будучыні.

- Дзіцячыя кнігі так добра напісаны, што будуць цікавыя нават для дарослых.

- Ілюстрацыі ў кнігах ўзбагачаюць дзяцей, спрыяюць іх творчаму развіццю.

- Кнігі дапамогуць вашым дзецям навучыцца разважаць фантазіраваць.

- Да таго часу, пакуль дзеці вучацца чытаць, яны будуць лічыць Вас чараўніком, якія ствараюць магію са слоў.

 

                                        Памятка для бацькоў

Вы хочаце, каб ваш дзіця чытаў? Улічыце гэтыя добрыя парады, і вашы жаданні споўняцца.

1. прышчапляць дзецям цікавасць да чытання з ранняга дзяцінства.

2. Купляючы кнігі, выбірайце яркія па афармленні і цікавыя па зместу. Купляйце па магчымасці кнігі ўпадабаных дзіцяці аўтараў, афармляйце асабістую бібліятэку вашага сына ці дачкі.

3. Сістэматычна чытайце самі. Гэта фармуе ў дзіцяці звычку бачыць у доме кнігу заўсёды.

4. Абмяркоўвайце прачытаную кнігу ў сям'і, нават калі твор вам не спадабалася. Гэта спрыяе развіццю вашай прамовы і гаворкі нашага дзіцяці.

5. Рэкамендуюць дзіцяці кнігу свайго дзяцінства, дзеліцеся сваімі дзіцячымі ўражаннямі ад чытання той ці іншай кнігі, супастаўляць вашыя і яго ўражанні.

6. Чытанне ўслых дапамагае пашырыць слоўнікавы запас дзяцей, а таксама развіць у іх уменне слухаць і засяроджваць увагу. Чытанне ўслых збліжае бацькоў і дзяцей. Чытаюць усё па чарзе. Час чытання - прыкладна 40-45 хвілін.

7. прышчапляюць навыкі культурнага і беражлівых звароту з кнігай.

8. Сумеснае чытанне - найбольш просты спосаб развіцця навыкаў чытання ў дзяцей. Сузіраньне, абмеркаванне і чытанне кніг - найважнейшы момант, з дапамогай якога бацькі могуць прышчапіць дзецям цікавасць да чытання.

9. Малюнкі па матывах любімых кніг з'яўляюцца для дзіцяці адным з спосабаў выражэння сваіх уражанняў ад твораў.

10. Паспрабуйце разам з дзіцем скласці ўласнае канчатак творы. Годнасцю такіх гісторый з'яўляецца больш глыбокае разуменне прачытанай кнігі.

11. Дарыце свайму дзіцяці добрыя кнігі з дароўным надпісам, добрымі і цёплымі пажаданнямі. Праз гады гэта стане добрым і светлым напамінам пра родны дом, пра яго традыцыях, аб дарагіх і блізкіх людзях.

свернуть

Вучням

Цікава ведаць

Электронная картатэка "Творы беларускіх пісьменнікаў у зборніках"

Карысная спасылка: Беларуская палічка. Беларуская электронная бібліятэка. Вучэбная праграма для сярэдняй школы

Дзе была надрукавана першая газета?

  

 У вас у школе напэўна ёсць дошка аб'яваў. Калі вы чытаеце іх, што вы атрымліваеце інфармацыю. Калісьці даўно такой была газета, адзіная якая існавала ў свеце. Усю інфармацыю і ўсе навіны паведамляў ўрад і прыносілі вандроўцы. Навіны вывешвалі на спецыяльных дошках аб'яваў, дзе кожны мог прачытаць іх.

    Вядома, гэта нельга назваць сапраўднай газетай, так як сапраўдную газету вы можаце ўзяць з сабой куды захочаце. Такім чынам, за першай у свеце газетай мы павінны адправіцца ў Старажытны Кітай.

    Каля 1300 гадоў таму ўрад Кітая выпусціла газету пад назвай «Тчинь Пао», што значыла «Навіны сталіцы». Такім чынам урад інфармаваў сваіх грамадзян аб важнейшых падзеях.

    У Старажытным Рыме таксама існавала ўрадавая газета, якую распаўсюджвалі бескаштоўна сярод людзей. Яна называлася «Акту Диурна», або «Падзеі дня». Такія былі дзве першыя ў свеце газеты, пра якія ў нас засталіся якія небудзь звесткі.

     А да XVI стагоддзя людзям ужо прыйшлося плаціць за газету! У Венецыі ўрад выпускаў газету пад назвай «Нотициэ Скриттэ» ( «Пісьмовыя навіны»), і за адзін яе асобнік людзі плацілі адну гадзетту (такая была грашовая адзінка ў Венецыі).

    Да XVIII стагоддзя газеты выходзілі больш ці менш рэгулярна і ўтрымлівалі не толькі навіны, але і каментары да іх. Адна з такіх газет была выпушчана ў Лондане ў 1663 годзе і называлася «Інфарматар». Большасць газет выходзіла раз на тыдзень, што было звязана з павольным яе вытворчасцю і дастаўкай.

    Першая ў Амерыцы газета называлася «Грамадскія падзеі». Упершыню яна выйшла ў свет у Бостане, штат Масачусэц, ў 1690 годзе. Яе вытворчасць было хутка спынена губернатарам калоніі. А з 1729 па 1765 гады Бенджамін Франклін кіраваў выпускам «Газеты Пенсільваніі». У 1752 годзе ў Амерыцы было ўсяго дзве газеты, але да часу Амерыканскай рэвалюцыі іх налічвалася ўжо 37!

    Адна з самых уплывовых газет, лонданская газета «Тайм», упершыню выйшла ў свет у 1785 годзе і выпускаецца і па гэты дзень.

Хто прыдумаў коміксы ?

    Вы, вядома, ведаеце, што некаторыя рэчы, якія існавалі ўжо даўно, вельмі адрозніваюцца ад іх сучаснага варыянту. Няма больш навочнага прыкладу, чым сучасныя коміксы або карыкатуры.

    Папярэднік коміксу быў вынайдзены мастакамі эпохі Адраджэння. Спачатку яны малявалі на кавалку кардона эцюды карцін, фрэсак, габеленаў або вітражоў, якія займалі вялікую плошчу. Тэхніка выкарыстання эцюдаў, званых кардонам, захавалася ў мастакоў і па гэты дзень.

     Затым газеты і часопісы пачалі выкарыстоўваць малюнкі як ілюстрацыі да навін і каментарах, а таксама проста для забавы. Гэтыя карцінкі называліся карыкатурамі.

     А яшчэ раней, калі газет яшчэ не было, знакамітыя карыкатурысты Хогарт, Гойя, Домье і Роуландсон малявалі цэлыя серыі малюнкаў на адну тэму. Гэтыя карцінкі часта былі прысвечаны прыгодам аднаго персанажа. Яны-то і былі папярэднікамі сучасных коміксаў.

    У канцы XIX - пачатку XX стагоддзя пачалі выходзіць у свет часопісы, якія друкавалі толькі коміксы - «Шарывары» у Парыжы, «Панч» у Лондане і «Жыццё і суддзя» у ЗША. Калі большасць газет і часопісаў у ЗША сталі ўключаць коміксы ў кожны нумар, многія гумарыстычныя часопісы страцілі свой уплыў на чытачоў і перасталі існаваць.

     Першы комікс з'явіўся ў пачатку XX стагоддзя. Рычард Аутколт прыдумаў комікс падлогу назвай «Бастер Браўн» і выдаў яго ў 1902 годзе. Ён быў так папулярны, што дзеці па ўсёй краіне гулялі ў Бастера Браўна.

    Іншы знакаміты комікс, які з'явіўся ў 1912 годзе, называўся «Выхаванне бацькі». Ён быў пераведзены на 27 моў і выдадзены ў 71 краіне свету.

 

Інтэрактыўныя віктарыны

Сказка с подсказкой

Игра - сказочная классика 

Тайна золотого ключика (кроссворд по сказке А.Н. Толстого)

Викторина по рассказам В.Драгунского

Сказки Г.Х.Андерсена

Сказки А.С. Пушкина        

Сказка К.И. Чуковского

Сказочные мамы

Детские писатели

Авторы сказок

Стихи С.В. Михалкова

Впиши пропущенные слова

Любимые герои Эдуарда Успенского

К.Чуковский, Н.Носов, В.Драгунский

 

Краязнаўчая віктарына "Ці ведаеш ты свой край?"

Прэзентацыя да віктарыны "Ці ведаеш ты свой край?"

свернуть

ПАЛАЖЭННЕ аб інфармацыйна-бібліятэчным цэнтры (ІБЦ)

ПАЛАЖЭННЕ

аб інфармацыйна-бібліятэчным цэнтры (ІБЦ)

дзяржаўнай установы адукацыі «Валеўскі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа»

 

 

І. Агульнае палажэнне

1.1 Інфармацыйна-бібліятэчны цэнтр (далей-ІБЦ) ствараецца на базе дзяржаўнай установы адукацыі «Валеўскі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа» для назапашвання, абагульнення і тыражавання даведачных, метадычных матэрыялаў і педагагічнага вопыту сродкамі інфармацыйна-камунікатыўных тэхналогій (далей-ІКТ).

 

1.2. Стварэнне ІБЦ ўстановы адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з загадам аддзела адукацыі Навагрудскага раённага выканаўчага камітэта ад 12/03/2014 г. № 110, загадам школы № 222 ад 01.09.2017 «Аб адкрыцці інфармацыйна-бібліятэчнага цэнтра».

 

1.3. ІБЦ прадастаўляе ўмовы для рэалізацыі прынцыпаў даступнасці, бесперапыннасці адукацыі, самастойнасці вучняў і педагогаў у навучанні і выкладанні з выкарыстаннем ІКТ.

1.4. У сваёй дзейнасці ІБЦ кіруецца нарматыўнымі дакументамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, упраўлення адукацыі Гродзенскага аблвыканкама, аддзела адукацыі райвыканкама, Каардынацыйнага савета па праблемах інфарматызацыі сістэмы адукацыі Гродзенскай вобласці ўнутранымі лакальнымі дакументамі ўстановы, гэтым Палажэннем.

1.5. Каардынацыю дзейнасці ІБЦ ажыццяўляе УА "Гродзенскі абласны інстытут развіцця адукацыі», раённага аддзела адукацыі Навагрудкага райвыканкама.

                                

                       ІІ. Арганізацыйная структура ІБЦ

2.1. ІБЦ з'яўляецца сходам электронных адукацыйных інфармацыйных рэсурсаў і ўключае:

- электронныя сродкі навучання, распрацаваныя за кошт сродкаў рэспубліканскага бюджэту;

-Электронная сродкі навучання пераможцаў рэспубліканскага конкурсу «Камп'ютар. Адукацыю. Інтэрнэт »;

-электронныя сродкі навучання, праграмныя прадукты, прэзентацыі, распрацаваныя педагогамі школы;

- электронныя базы нарматыўных дакументаў па арганізацыі адукацыйнага працэсу;

- электронныя падручнікі;

- аўдыёвізуальныя матэрыялы;

- вучэбна-метадычныя дапаможнікі, працоўныя праграмы курсаў, навучальныя дапаможнікі, метадычныя рэкамендацыі і г.д .;

- электронныя базы бібліятэкі (перыядычныя выданні, творы праграмнай літаратуры, , даведнікі, сцэнарыі, фільмы, энцыклапедыі і г.д.).

2.2. ІБЦ размяшчаецца на базе бібліятэкі ўстановы з абавязковым выхадам у Інтэрнэт.

2.3. Абсталяванне ІБЦ ўключае ў сябе:

      - камп’ютар для аўтаматызацыі працы бібліятэкара;

      - доступ у Інтэрнэт з камп’ютара ІБЦ;

      - праграмнае забеспячэнне;

      - праграмны комплекс «Бібліёграф».

2.4. За арганізацыю работы і вынікі дзейнасці ІБЦ адказвае намеснік дырэктара ўстановы па вучэбнай рабоце, адказны за пытанні інфарматызацыі, які курыруе дадзены кірунак працы, які з'яўляецца членам педагагiчнага калектыву ўстановы, уваходзіць у склад педагагічнага савета.

2.5. Загадчык бібліятэкай:

 - выяўляе інфармацыйныя патрэбнасці і задавальняе запыты карыстальнікаў бібліятэкі, вядзе індывідуальнае інфармаванне асобных груп чытачоў;

- аказвае практычную дапамогу настаўнікам пры правядзенні заняткаў на базе чытальнай залы;

- сістэматычна праводзіць рэкламу фонду медыятэкі, новых паступленняў ЭСН шляхам арганізацыі бібліяграфічных аглядаў, электронных і тэматычных выстаў, распрацоўвае памяткі і буклеты;

- вядзе электронны каталог усіх носьбітаў інфармацыі, якія ёсць у бібліятэцы;

- вядзе «Часопіс выкарыстання ЭСН у бібліятэцы школы";

- інфармуе ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу аб стане і абнаўленні ІБЦ.

2.6. Праграміст ўстановы (пры яго адсутнасці аператар ЭВМ), сумесна з педагогамі і прадстаўніком адміністрацыі, праводзіць адбор і фарміраванне фонду ІБЦ. Вядзе адзіную базу дадзеных па ўсіх напрамках дзейнасці ІБЦ за кошт пераносу дадзеных з носьбітаў удзельнікаў адукацыйнага працэсу. Забяспечвае абарону і захоўванне інфармацыі і праграмнага забеспячэння. Ажыццяўляе дапамогу навучэнцам і педагогам ў іх самастойнай дзейнасці з камп’ютарнымі праграмамі.

2.7. Прадстаўнік адміністрацыі арганізуе збор і абагульненне інфармацыі па выкарыстанні матэрыялаў ІБЦ у вучэбна-выхаваўчым працэсе, кансультуе настаўнікаў па выкарыстанні інфармацыйных сродкаў у вучэбна-выхаваўчай, творчай працы па самаадукацыі.

2.8. Кіраўніцтва і кантроль дзейнасці ІБЦ ажыццяўляе дырэктар установы і сцвярджае нарматыўныя і тэхналагічныя дакументы аб дзейнасці ІБЦ.

 

                                   ІІІ. Асноўныя напрамкі дзейнасці ІБЦ

3.1. Стварэнне ў установе інфармацыйна-бібліятэчнай асяроддзя як сферы выхавання і навучання з адмысловымі бібліятэчнымі і інфармацыйнымі сродкамі.

3.2. Стварэнне банка педагагічнай інфармацыі, як аднаго з кампанентаў адзінай інфармацыйнай адукацыйнай сеткі.

3.3. Фарміраванне інфармацыйнага светапогляду вучняў і развіццё ўменняў па інфармацыйным самазабеспячэнні, прафесійнай і іншай пазнавальнай дзейнасці.

3.4. Стварэнне ўмоў для педагогаў (выкладчыкаў) у атрыманні інфармацыі аб педагагічнай і метадычнай літаратуры, новых сродках навучання праз электронныя каталогі, а таксама магчымасць адбору сродкаў навучання, сувязі з педагогамі іншых агульнаадукацыйных устаноў, выкарыстоўваючы электронную пошту, сетку Інтэрнэт.

3.5. Стварэнне (на аснове наяўных у ІБЦ) метадычных апісанняў, навучальных праграм, відэа- і гуказапісаў для інтэлектуальнага развіцця навучэнцаў.

3.6. Фарміраванне навыкаў і ўменняў самастойнай, творчай, пошукава-даследчай дзейнасці навучэнцаў і педагогаў.

3.7. Стварэнне ўмоў навучэнцам, педагогам для чытання электронных падручнікаў, кніг, перыёдыкі, працы з камп’ютарнымі праграмамі, тэлекамунікацыйнымі сеткамі.

 

ІV. Фінансаванне, матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне

4.1. Фінансаванне дзейнасці IБЦ ўстановы праводзiцца за кошт бюджэтных сродкаў, што выдзяляюцца ўстановам адукацыі, спонсарскіх сродкаў, а таксама за кошт сродкаў іншых крыніц фінансавання, не забароненых заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

             V. Парадак зацвярджэння становішча і ўнясення ў яго зменаў.

 5.1 Палажэнне аб ІБЦ прымаецца рашэннем педагагічнага савета ўстановы адукацыі і ўступае ў сілу пасля сцвярджэння загаду дырэктарам установы адукацыі ДУА “Валеўскі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа”.

5.2 Пры неабходнасці ў Палажэнні аб ІБЦ могуць быць унесены змены і дапаўненні па ініцыятыве Каардынацыйнага савета па праблемах інфарматызацыі сістэмы адукацыі Гродзенскай вобласці, упраўлення адукацыі раёна, установы адукацыі.

свернуть

ПЛАН РАБОТЫ ІНФАРМАЦЫЙНА-БІБЛІЯТЭЧНАГА ЦЭНТРА

ПЛАН  РАБОТЫ

ІНФАРМАЦЫЙНА-БІБЛІЯТЭЧНАГА ЦЭНТРА

 

Мэты і задачы работы школьнай ІБЦ:

 

     Садзейнічанне працэсу навучання і выхавання вучняў, ажыццяўленню інфармацыйнага суправаджэння адукацыйнага працэсу і забяспячэнню правоў яе ўдзельнікаў (навучэнцаў, іх законных прадстаўнікоў, педагагічных работнікаў, іншых работнікаў установы адукацыі) на бясплатнае карыстанне інфармацыйнымі рэсурсамі бібліятэкі.

 

 

Асноўныя накірункі ў рабоце ІБЦ

 

1. Арганізацыя работы па камплектаванні, уліку, выдачы дакументаў і вучэбных выданняў бібліятэчнага фонду.

2. Арганізацыя і вядзенне даведачна-бібліяграфічнага апарата інфармацыйных рэсурсаў бібліятэкі (каталогі, сістэма картатэк, тэматычныя базы даных).

3. Ажыццяўленне бібліятэчнага, інфармацыйнага і даведачна-бібліяграфічнага абслугоўвання навучэнцаў, педагагічных работнікаў.

4. Аказанне дапамогі ў стварэнні адукацыйных праектаў (камунікацыйных, відэа і інш.).

5. Кансультаванне законных прадстаўнікоў непаўналетніх па пытаннях арганізацыі сямейнага чытання, а таксама іх інфармаванне аб новых паступленнях у бібліятэку вучэбных выданняў, кніг серыі «Школьная бібліятэка» і іншых выданняў.

6. Арганізацыя мерапрыемстваў па выхаванні ў навучэнцаў цікавасці да кнігі і чытання, па фарміраванні інфармацыйнай культуры.

7. Забеспячэнне захавання дакументаў згодна з устаноўленнымі правіламі.

 

Раздзелы:

 

І. Абслугоўванне чытачоў:

   а) работа з навучэнцамі;

   б) работа з педагагічнымі работнікамі;

   в) работа з законнымі прадстаўнікамі навучэнцаў.

ІІ. Даведачна-бібліяграфічная і інфармацыйная работа.

ІІІ. Работа па захаванню бібліятэчнага фонду.                                               

ІV. Работа з вучэбнымі выданнямі бібліятэчнага фонду.

VI. Увядзенне новых інфармацыйных тэхналогій.

VII. Культурна-масавая дзейнасць ІБЦ.

VIII. Узаемадзеянне з іншымі структурнымі падраздзяленнямі і арганізацыямі.

IX. Прафесійнае развіццё працаўнікоў ІБЦ

 

План работы ИБЦ на 2022-2023 учебный год

Организация экскурсии для учащихся І и ІІ классов в информационно-библиотечный центр, беседа о культуре пользования книгами

Сентябрь

 

Помогаева О.С.

 

Организация подписки на периодические издания на І, ІІ, ІІІ, ІV квартал

Сентябрь, декабрь 2022, март, июнь 2023

Помогаева О.С.

Оформление книжных выставок и тематических полок «Писатели – юбиляры»:

 «Я з вогненнай вёскі» – 95 год з дня нараджэння А. Адамовіча (1927-1994); (03.09)

«Макесім Танк. Гартаючы жыцця свайго старонкі …» – 110 год з дня нараджэння М. Танка (1912-1995); (17.09)

«Морские истории Бориса Житкова» - 140 лет со дня рождения Б. Житкова (1882-1938); (11.09)

Сентябрь

 

 

 

Помогаева О.С.

«Па праву любові да чалавека» – 90 год з дня рождения І. Пташнікава (1932-2016); (07.10)

«Словы, вобразы, пачуцці» – 90 год з дня нараджэння А. Кобец-Філімонавай (1932-2013); (13.10)

«Через отражение прошлого к настоящему» – 75 лет со дня рождения Н. Чергинца (1937); (17.10)

Октябрь

 

 

Помогаева О.С.

«Любімы, народны, векавечны» – 140 год з дня нараджэння   Якуба Коласа (1882-1956); (03.11)

«Самуил Маршак - детям» – 135 лет со дня рождения С. маршака (1887-1964); (22.11)

Ноябрь

 

Помогаева О.С.

«Люблю, хвалююся, жыву!» – 100 год з дня нараджэння   А. Васілевіч (1922-2021); (22.12)

«Писатель нашего детства» – 85 лет со дня рождения Э. Успенского (1937-2018); (22.12)

Декабрь

 

Помогаева О.С.

«Я – падданы беларускіх слоў. Творчасць Н. Гальпяровіча» – 75 год з дня нараджэння (1948); (15.01)

«Душой, як першы снег застацца» – 80 год з дня нараджэння М. Чарняўскага (1943); (16.01)

Январь

 

Помогаева О.С.

«Ён першы сеяў зяряты…» – 215 год з дня нараджэння    В. Дуніна-Марцінкевіча (1808-1884); (04.02)

«Щедрость души – щедрость таланта» – 150 лет со дня рождения М.  Пришвина (1873-1954); (04.02)

«Жыве яго слова»  – 130 год з дня нараджэння М. Гарэцкага (1893-1938); (18.02)

Февраль

Помогаева О.С.

«Любимых детских книг творец» – 110 лет со дня рождения С. Михалкова (1913-2009); (13.03)

«Повесть о русском характере»: выставка одной книги – 115 лет со дня рождения Б. Полевого (1908-1981); (17.03)

«Люблю, спадзюся, жыву…» - 75 год з ждня нараджэння Г. Пашкова (1948); (23.03)

«И ныне Горький с нами » – 155 лет со дня рождения М. Горького (1868-1936); (28.03)

Март

 

 

 

Помогаева О.С.

«Душой прамоўленае слова» – 80 год з дня нараджэння М. Дуксы (1943); (05.04)

«Великий мастер русской драмы» – 200 лет со дня рождения Н. Островского (1823-1886); (12.04)

Апрель

 

Помогаева О.С.

«Жыццёвымі фарбамі» – 90 год з дня нараджэння Ю. Цвіркі (1933-2010); (06.05.)

«Дзіцячых сэрцаў ўладар» – 140 год з дня нараджэння Я. Маўра (1883-1971); (10.05)

«Люблю цябе, Белая Русь: лірыка Уладзіміра Карызны» – 85 год з дня нараджэння (1938); (25.05)

Май

 

 

Помогаева О.С.

Оформление рекламно-юбилейной книжной выставки «Книги-юбиляры 2023 года». Разделы: «Беларуская літаратура», «Литература зарубежных стран», «Русская литература и литература ХХ века».

Январь

 

Помогаева О.С.

Организация книжных выставок:

«Сентябрь у школьного порога…» – выставка-анонс инструктивно-методических писем, методической литературы, новых учебников;

День знаний. Выставка-призыв «В исторической памяти сила и единство белорусского народа»; (01.09)

Дзень беларускага пісьменства: гістарычная вандроўка «Асветнікі зямлі беларускай»; (05.09)

День библиотек: караван книг: «Улыбнулись книжки – к нам пришли детишки! »; (15.09)

День народного единства: выставка-лозунг «В единстве мы сильны!»; (17.09)

К Международному дню мира: выставка-реклама «Через книгу – к миру и согласию»; (21.09)

«Возраст  осени, ты дорог и прекрасен» выставка-диалог к Международному дню пожилых людей; (01.10)

Выставка-поздравление «Учитель, перед именем твоим…» ко Дню учителя; (03.10)

Выставка-поздравление ко Дню матери «Самым прекрасным посвящается…»; (14.10)

Выставка-реклама «Открывая книгу – открываю мир» ко Дню школьных библиотек; (24.10)

Выставка-призыв «Мир без насилия» (09.10)

Август

 

 

Сентябрь

 

 

 

 

 

 

 

 

Октябрь

 

 

 

 

 

 

Ноябрь

 

Помогаева О.С.

Выставка- предупреждение «Бояться не нужно – нужно знать» к Всемирному дню борьбы со СПИДом (01.12)

Викторина: «Знаешь ли ты свои права?» ко Дню прав человека (10.12)

Иллюстрационная новогодняя выставка-поздравление «С Новым годом! »

Выставка-реклама «Образование – шаг в будущее» к Международному дню образования; (24.01)

Выставка-реклама «Беларуская навука – краіне» ко Дню белорусской науки; (29.01)

Акция «Подари библиотеке книгу» к Международному дню дарения книг; (14.02)

Выставка-реквием «Афганистан: эхо далеких гор…» ко Дню памяти воинов-интернационалистов; (15.02)

Выстава-заклік «Мова родных продкаў – не павінна згінуць!»  да Міжнароднага дня роднай мовы); (21.02)

Выставка-поздравление «Будем Родину любить, будем Родине служить!» ко Дню защитников Отечества и Вооруженных Сил Республики Беларусь; (23.02)

Выставка-призыв «Быть здоровым – это здорово!» (ко Дню борьбы с наркоманией)

Информационная выставка «Конституция Беларуси: стабильность, согласие, прогресс» ко Дню Конституции Республики Беларусь; (15.02)

Выставка-приглашение «Паэзія свет надзяляе душой» ко Всемирному дню поэзии; (21.03)

Выставка-напоминание «Хатынь: ужас и боль» ко Дню памяти жертв Хатынской трагедии; (22.04)

Выставка-знакомство «Театр в лицах. Роли и судьба» к Международному дню театра; (27.03)

Выставка-реклама « Академия веселых книг » ко Дню смеха; (01.04.)

Выставка «Две половинки одного большого сердца» ко Дню единения народов Беларуси и России; (02.04)

Выставка-просмотр «Книжная карусель» к Международному дню детской книги; (02.04)

Выставка-знакомство «Знаете, каким он парнем был?» ко Дню космонавтики; (12.04.)

Выставка-реквием «Звон жалобны над краем…» День Чернобыльской трагедии; (26.04.)

Выставка-реклама «На журнальной волне» ко Дню печати; (05.05.)

Художественно-иллюстрационная выставка «И помнит мир спасенный…» ко Дню Победы; (09.05.)

Выставка-символ «Символы государства – суверенитет и независимость» ко Дню Государственного герба и Государственного флага Республики Беларусь; (08.05.)

Выставка-панорама «Чтение – дело семейное!» к Международному дню семьи; (15.05.)

Выставка-предложение «Тебе, АБИТУРИЕТ – 2023. Учебные заведения Беларуси приглашают!»;

Выставка-приглашение «Необычные музеи Беларуси» к Всемирному дню музеев; (18.05.)

Выставка-рекомендация «Хорошо отдохнем – ЛЕТО с книгой проведем!»;

Декабрь

 

 

 

январь

 

 

 

Февраль

 

 

 

 

 

Март

 

 

 

 

 

 

 

 

Апрель

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Май

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проведение мероприятий:

Экскурсия – знакомство «В царстве книг» (для учащихся I-х классов)»;

Библиографический анонс для педагогического коллектива гимназии «Новинки нового учебного года »;

Библионьюс «Наша информация – ваш успех!» новинки периодических изданий в библиотеке;

«Знакомьтесь, новинки!» – библиографический обзор новых поступлений художественной литературы;

«В помощь педагогам» – библиографический обзор новых поступлений методической литературы;

Сентябрь

 

 

 

 

По мере поступлений

 Помогаева О.С.

Организация и проведение недели детской книги:

«Для меня книга – это чудо».  М. Горький

День открытых дверей. Выставка-анонс «Волшебных слов чудесный мир»   

День периодики. Выставка-реклама детских журналов «Почитаем, отдохнем – время с пользой проведем!»

Литературная игра “Читает вся планета Михалкова-поэта! »      

Конкурсная программа для эрудитов «Зарядка для ума»  (по творчеству  Б. Житкова, Э. Успенского, С. Маршака )

Книжкина больница. Час творчества «Подари книге вторую жизнь!»

Прэзентацыя-знаёмства «Беларускія класікі – дзецям».  Подведение итогов.

Март

 

 

 

 

 

 

Помогаева О.С

Проведение рейдов-проверок сохранности книг

Один раз в полугодие

Помогаева О.С

Разработка проектов и презентаций:

Презентация «Беларускія класікі-юбіляры – дзецям» (творчасць Я.Коласа і Я. Купалы);

Виртуальное знакомство «Книги-юбиляры 2023 года»;

Презентация «Энергию сбережем, богато заживем» - к Международному дню энергосбережения;

Виртуальное путешествие «Замки Беларуси»;

 

Сентябрь

 

Январь

 

 

Ноябрь

 

Помогаева О.С

Издание буклетов, памяток.

Декабрь

 

Помогаева О.С

 

свернуть

Дакументы, якія рэгламентуюць работу інфармацыйна-бібліятэчнага цэнтра

Закон "Аб бібліятэчнай справе ў Рэспубліцы Беларусь».

Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі».

Канвенцыя ААН аб правах дзiцяцi.

Палажэнне аб бібліятэцы ДУА "Валеўскі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа»

Правілы карыстання бібліятэкай.

Інструкцыя па ўліку і захаванасці бібліятэчных фондаў у Рэспубліцы Беларусь.

Інструкцыя па змесце, папаўненню і абнаўленню бiблiятэчных фондаў школьных падручнікаў.

Інструктыўна-метадычнае пісьмо Міністэрства адукацыі па выкарыстанні электронных сродкаў навучання ў адукацыйным працэсе.

Метадычныя рэкамендацыі па арганізацыі работы бібліятэк устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.

свернуть