Бацькоўскі ўніверсітэт

Бацькоўскі ўніверсітэт — гэта адзінства школы і сям'і ў выхаванні і развіцці дзяцей.

 Сёння, разумеючы, што ў педагогаў і бацькоў агульная мэта - годная адукацыя і выхаванне дзіцяці, арганізацыя эфектыўнага ўзаемадзеяння сям'і і школы з'яўляецца надзённай неабходнасцю. Ад сумеснай працы бацькоў і педагогаў выйграюць усе бакі педагагічнага працэсу: бацькі прымаюць актыўны ўдзел у жыцці дзяцей, тым самым лепш разумеючы і наладжваючы ўзаемаадносіны; педагогі, узаемадзейнічаючы з бацькамі, даведаюцца больш пра дзіця, што дазваляе падабраць эфектыўныя сродкі выхавання і навучання. Галоўнае ж заключаецца ў тым, што дзеці, апынуўшыся ў адзінай выхаваўчай прасторы, адчуваюць сябе больш камфортна, спакайней, больш упэўнена, у выніку чаго лепш вучацца і маюць значна менш канфліктаў з дарослымі і аднагодкамі.

 Школа заклікана забяспечыць адзінства педагогаў і бацькоў. Грунтуючыся на навуковыя веды, вопыт, мудрасць, педагогі абавязаны дапамагчы сям'і кожнага дзіцяці ў поўнай меры рэалізаваць свой патэнцыял.

 Мэта Бацькоўскага ўніверсітэта – павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства.

 Задачы Бацькаўскага ўніверсітэта:

  • фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства; актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
  • фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
  • забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага няшчасця і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем'ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;
  • арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі і г.д.

 Праца Бацькоўскага ўніверсітэта арганізуецца з улікам заканамернасцяў развіцця дзіцяці ў розныя ўзроставыя перыяды па трох прыступках:

I ступень - «Маё дзіця - малодшы школьнік» -для бацькоў вучняў I-IVкласаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,

II ступень – «Маё дзіця – падлетак» – для бацькоў вучняў V-IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,

III ступень – «Маё дзіця – старшакласнік» – для бацькоў вучняў X-XI класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.

Формы правядзення заняткаў:

  • традыцыйныя (лекцыі, гутаркі, памяткі, рэкамендацыі, канферэнцыі, круглыя сталы, дыскусіі, семінары-практыкумы, майстар-класы, псіхалагічныя трэнінгі, індывідуальныя гутаркі і кансультацыі, апытанні бацькоў па рознай тэматыцы, абмен досведам працы і г.д.);
  • дыстанцыйныя (вебінары, форумы, on-line кансультацыі, размяшчэнне інфармацыі па актуальных пытаннях сямейнага выхавання на сайце школы, праца на гарачай лініі ўстановы адукацыі, удзел у стварэнні рэкламных буклетаў, улётак, афармленне стэндаў, анкетаванне бацькоў, стварэнне і абнаўленне кутка педагога-псіхолага у кожным класе, прыцягненне бацькоў да ўдзелу ў тэматычных выставах і іншых мерапрыемствах).

 

Інструктыўна-метадычны ліст "Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2023/2024 навучальным годзе"

Інструктыўна-метадычны ліст "Аб рэалізацыі ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі рэспубліканскага праекта "Бацькоўскі ўніверсітэт""

Рэкамендацыі па рэалізацыі ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі рэспубліканскага праекта "Бацькоўскі ўніверсітэт"

Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце Валеўскай сярэдняй школы на 2023/2024 навучальны год

Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце

Дзяржаўнай установы адукацыі

«Валеўская сярэдняя школа»

1. Агульныя палажэнні

1.1. Гэта Палажэнне распрацавана на падставе інструктыўна-метадычнага пісьма Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь "Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2023/2024 навучальным годзе" і вызначае ўмовы, парадак арганізацыі, напрамкі дзейнасці, структуру бацькоўскага ўніверсітэта.

1.2. Бацькоўскі ўніверсітэт створаны для развіцця ўзаемаразумення, супрацоўніцтва сям'і і школы.

1.3. Бацькоўскі ўніверсітэт ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з нарматыўнымі дакументамі і метадычнымі рэкамендацыямі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь і гэтым Палажэннем.

1.4. Стварэнне бацькоўскага ўніверсітэта не прыводзіць да змены арганізацыйна-прававой формы, тыпу і віду ўстановы адукацыі, у яго Статуце не фіксуецца.

1.5. Работу бацькоўскага ўніверсітэта арганізуе дырэктар, намеснік дырэктара па выхаваўчай (навучальна-выхаваўчай) рабоце, класныя кіраўнікі, педагог-псіхолаг, педагог сацыяльны прыцягваючы рэсурсы (кадравыя і інфармацыйныя) раёна.

1.6. Агульную каардынацыю дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта ажыццяўляе намеснік дырэктара па выхаваўчай (навучальна-выхаваўчай) рабоце, або ў выпадку яго адсутнасці дырэктар установы адукацыі.

2. Мэты, задачы і напрамкі дзейнасці Цэнтра, ступені рэалізацыі і формы правядзення заняткаў

2.1. Мэтай стварэння бацькоўскага ўніверсітэта з'яўляецца:

стварэнне ўмоў, якія садзейнічаюць псіхалагічнай асвеце бацькоў, азнаямленню з інфармацыяй па розных пытаннях выхавання пасродкам рэалізацыі рэспубліканскага праекта "Бацькоўскі універсітэт".

2.2. Задачы:

  • пабудаваць сістэму бесперапыннага псіхолага-педагагічнага дыялогу з сям'ёй аб праблемах развіцця, навучання і выхавання асобы дзіцяці;
  • арганізаваць эфектыўнае супрацоўніцтва з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі);
  • павысіць матывацыю бацькоў вучыцца бацькоўству, садзейнічаць развіццю навыкаў бацькоўскай самаадукацыі, ключавых кампетэнцый бацькоў;
  • павысіць сацыяльна-педагагічную, псіхалагічную, прававую культуру бацькоў;
  • прапагандаваць пазітыўны вобразаў сям'і, бацькі, маці, роднай хаты, фарміраванне пачуцця Радзімы праз вывучэнне гісторыі свайго роду, роднага краю, сваёй краіны;
  • садзейнічаць выхаванню сапраўдных грамадзян сваёй краіны, сапраўдных працаўнікоў, адказных членаў сям'і;
  • фарміраваць каштоўнасна-сэнсавыя асновы бацькоўства;
  • актуалізаваць пачуцці адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
  • фарміраваць і развіваць псіхолага-педагагічныя кампетэнцыі бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраваць веды аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, фарміраваць гарманічныя сямейныя адносіны, навыкі канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічаць развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
  • забяспечваць мэтанакіраваную работу па прафілактыцы сямейнага няшчасця і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнню рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікненню цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказваць своечасовую псіхолага-педагагічную і інфармацыйную дапамогу сем'ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю.

2.3. Асноўныя напрамкі дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта

  1. арганізацыя псіхолага-педагагічнай асветы бацькоў па розных аспектах сямейнага выхавання:
  2. прававое: аб магчымасцях, правах і абавязках у ажыццяўленні адукацыйных патрэб сям'і;
  3. псіхолага-педагагічнае: аб метадах і формах выхавання, навучання дзіцяці;
  4. грамадзянскае: аб шляхах развіцця адукацыі, школы.
  5. кансультаванне бацькоў па юрыдычных, псіхолага-педагагічных і іншых праблемах;
  6. навукова-метадычнае забеспячэнне фарміравання псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў у галіне выхавання і развіцця дзяцей з улікам сацыякультурных традыцый, сучасных праблем і асаблівасцей развіцця грамадства;
  7. пашырэнне выхаваўчага і творчага патэнцыялу бацькоў і сям'і ў цэлым;
  8. арганізацыя і ажыццяўленне выставачнай дзейнасці па прапагандзе эфектыўных тэхналогій выхавання;
  9. пабудова сістэмы распаўсюджвання эфектыўнага педагагічнага вопыту;
  10. трансляцыя дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта на сайце ўстановы;
  11. узаемадзеянне з іншымі бацькоўскімі ўніверсітэтамі.

2.4. Тры ступені ў рэалізацыі бацькоўскага ўніверсітэта

I ступень "Маё дзіця - малодшы школьнік" - для бацькоў вучняў I-IV класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,

II ступень «Маё дзіця - падлетак» - для бацькоў вучняў V-IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,

III ступень "Маё дзіця - старшакласнік" - для бацькоў вучняў X-XI класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.

2.5. Формы правядзення заняткаў

  • традыцыйныя (лекцыі, гутаркі, канферэнцыі, круглыя сталы, дыскусіі, семінары-практыкумы, майстар-класы, псіхалагічныя трэнінгі, індывідуальныя гутаркі і кансультацыі, апытанні бацькоў па рознай тэматыцы, абмен досведам працы і г.д.);
  • дыстанцыйныя (вебінары, форумы, on-line кансультацыі, размяшчэнне інфармацыі па актуальных пытаннях сямейнага выхавання на сайце школы, праца на гарачай лініі ўстановы адукацыі, удзел у стварэнні рэкламных буклетаў, улётак, афармленне стэндаў, анкетаванне бацькоў, афармленне кутка педагога-псіхолага (пры магчымасці ў кожным класе);прыцягненне бацькоў да ўдзелу ў тэматычных выставах і іншых мерапрыемствах).

3. Умовы, парадак стварэння і кіраванне бацькоўскім універсітэтам

3.1. Умовы стварэння бацькоўскага ўніверсітэта:

  • ствараецца на базе ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі;
  • ствараецца на падставе загада дырэктара ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі і сапраўднага Палажэння;
  • каардынуе дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта намеснік дырэктара па выхаваўчай (вучэбна-выхаваўчай) рабоце, у выпадку яго адсутнасці дырэктар установы адукацыі;
  • рэалізуецца ў кожным класе з законнымі прадстаўнікамі вучняў;
  • за рэалізацыю бацькоўскага ўніверсітэта ў кожным класе адказвае класны кіраўнік;
  • заняткі праводзяцца не менш за адзін раз у чвэрць;
  • бацькоўскі ўніверсітэт можа рэалізоўвацца ў вочнай і ў дыстанцыйнай форме, у выпадку пагаршэння эпідэміялагічнай сітуацыі толькі ў дыстанцыйнай форме;
  • на школьным інтэрнэт - сайце ствараецца раздзел (падраздзел) "Бацькоўскі універсітэт".

3.2. Каардынатар бацькоўскага ўніверсітэта:

  • нясе адказнасць за эфектыўнасць дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта;
  • каардынуе дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта;
  • ажыццяўляе ўзаемадзеянне з класнымі кіраўнікамі, сацыяльнымі педагогамі, педагогамі-псіхолагамі;
  • падпісвае ўсе дакументы, якія тычацца дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта, у межах сваёй кампетэнцыі;
  • вядзе ва ўстаноўленым парадку справаводства, пры неабходнасці складае справаздачную дакументацыю і прадстаўляе па запыце адпаведных дзяржаўных органаў звесткі аб рэалізацыі мерапрыемстваў бацькоўскага ўніверсітэта;
  • у мэтах рэалізацыі пастаўленых задач бацькоўскі ўніверсітэт узаемадзейнічае з зацікаўленымі асобамі, арганізацыямі, якія ажыццяўляюць навукова-метадычнае забеспячэнне агульнай сярэдняй адукацыі.

3.4. Бацькоўскі ўніверсітэт можа рэалізоўвацца на падставе падрыхтаванай праграмы навукоўцамі Беларускага дзяржаўнага педагагічнага ўніверсітэта імя Максіма Танка, альбо самастойна плануе сваю дзейнасць і вызначае перспектывы развіцця.

3.6. Дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта ажыццяўляецца ў адпаведнасці з дадзеным Палажэннем і планам работы бацькоўскага ўніверсітэта.

3.7. У канцы навучальнага года каардынатар можа прадаставіць педагагічнаму калектыву, вучэбна-метадычным фарміраванням інфармацыю аб эфектыўнасці, рэзультатыўнасці рэалізацыі мерапрыемстваў плана бацькоўскага універсітэта.

3.8.Падставай для пачатку і спынення дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта з'яўляюцца метадычныя рэкамендацыі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь аб арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай працы, альбо іншы нарматыўны, прававы дакумент Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

4. Структура бацькоўскага ўніверсітэта.

4.1. Структуру бацькоўскага ўніверсітэта вызначае і зацвярджае дырэктар установы адукацыі.

4.2. Бацькоўскі ўніверсітэт можа выкарыстоўваць у рабоце наступныя памяшканні, неабходныя для забеспячэння яго дзейнасці – навучальныя кабінеты, камп'ютарныя класы, метадычныя кабінеты, бібліятэкі і інш.

4.3. Класныя кіраўнікі арганізоўваюць мерапрыемствы бацькоўскага ўніверсітэта ў рамках гадзін арганізацыйна-выхаваўчай работы.

5. Дакументацыя

- загад установы агульнай сярэдняй адукацыі аб арганізацыі працы бацькоўскага ўніверсітэта на базе ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі раёна;

- палажэнне аб бацькоўскім універсітэце;

- план працы на навучальны год;

- метадычныя матэрыялы, праекты, распрацоўкі, фотасправаздачы і іншыя матэрыялы, якія ствараюцца ў рамках работы бацькоўскага ўніверсітэта (размяшчаюцца на сайце ўстановы адукацыі, захоўваюцца ў электронным варыянце).

6. Парадак унясення змяненняў і (або) дапаўненняў у Палажэнне

6.1. У цяперашні Палажэнне могуць быць унесены неабходныя змяненні і (або) дапаўненні ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.

свернуть

Графік правядзення бацькоўскага універсітэта на 2023/2024 н.г.

Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік пытанняў, якія вывучаюцца

Тэрміны правядзення і час

Форма правядзення

Адказныя

1

1 клас

 

 

 

1.1

Тэма 1. Адаптацыя вучняў у 1-ым класе.

Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя вучняў школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі. Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы

27.10.2023

13.00

лекцыя з элементамі практыкума

Мілаш Т.У.,

педагог-псіхолаг Шапель К.А.

1.2

Тэма 2. Рэжым дня школьніка.

Захаванне санітарна-гігіенічных норм. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка

22.12.2023

13:00

гутарка

Мілаш Т.У.,

медыцынскі работнік Берзух Н.М.

1.3

Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці.

Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям'і. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць

22.03.2024

13:00

круглы стол

Мілаш Т.У.

1.4

Тэма 4. Дадатныя эмоцыі ў жыцці школьніка.

Эмоцыі ў нашым жыцці. Значэнне эмацыйна-пачуццёвай сферы для фармавання паўнавартаснай асобы. Рэкамендацыі бацькам па развіццю станоўчых эмоцый дзіцяці

24.05.2024

13:00

гутарка, псіхалагічны трэнінг

Мілаш Т.У.,

педагог-псіхолаг Шапель К.А.

2

2 клас

 

 

 

2.1

Тэма 1. Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца .

Захаванне рэжыму дня - важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці. Кантроль бацькоў за выкананнем дамашніх заданняў школьнікаў. Тыповыя памылкі бацькоў у арганізацыі навучальнай працы дзіцяці

27.10.2023

13:00

круглы стол

Сцяпук М.А.

2.2

Тэма 2. Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця.

Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. Фарміраванне здаровага ладу жыцця навучэнцаў малодшых класаў. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі. Роля сям'і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя

22.12.2023

13:00

семінар-практыкум

Сцяпук М.А.

2.3

Тэма 3. Уплыў сям'і на эмацыйны стан дзіцяці.

Сямейны дабрабыт і сямейны няшчасце. Фактары, прычыны і індыкатары сямейнага няшчасця. Сем'і са ўтоенай формай няшчасця.

Уплыў унутрысямейных адносін на развіццё асобы і псіхічнае здароўе дзіця

15.03.2024

13:00

Практыка-арыентаваны занятак

Сцяпук М.А.

2.4

Тэма 4. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям'і.

Выхаванне ў працы. Роля сям'і ў развіцці працаздольнасці вучня. Як навучыць сучаснае дзіця працаваць

24.05.2024

13:00

круглы стол

Сцяпук М.А.

3

3 клас

 

 

 

3.1

Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці .

Адзнака і ацэнка ведаў вучняў. Крытэры адзнакі. Уплыў адзнакі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, уменні працаваць самастойна, выхавання цікавасці да ведаў

28.10.2023

16:00

 

семінар-практыкум 

Рачко І.М.

3.2

Тэма 2. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў.

Спецыфіка развіцця ўспрымання, увагі, памяці, мысленні ў малодшых школьнікаў. Асаблівасці міжасобасных зносін. Самаацэнка малодшых школьнікаў

23.12.2023

16:00

 

лекцыя

Рачко І.М.,

педагог-псіхолаг Шапель К.А.

3.3

Тэма 3. Здаровая сям'я - здаровае дзіця.

Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця. Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця

23.03.2024

16:00

 

дыскусія

Рачко І.М., педагог сацыяльны Манукова Т.А.

3.4

Тэма 4. Эфектыўныя зносіны ў сям'і - залог поспеху школьніка.

Сутнасць сямейных зносін. Сям'я як сістэма міжасобасных узаемадзеянняў. Зносіны як працэс узаемаўплыву. Асаблівасці сямейных зносін.

Культура сямейных зносін. Уплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнацэннае развіццё. Навыкі эфектыўнай камунікацыі. Стварэнне ў сям'і атмасферы абароненасці, цяпла і кахання

25.05.2024

16:00

 

псіхалагічны трэнінг

Рачко І.М.,

педагог-псіхолаг Шапель К.А.,

педагог сацыяльны Манукова Т.А.

4

4 клас

 

 

 

4.1

Тэма 1. Узроставыя псіхафізіялагічныя асаблівасці вучняў 4-х класаў.

Пазнавальная рэфлексія: здольнасць усвядоміць прычыны навучальных няўдач і поспехаў. Фарміраванне адвольнасці пазнавальных працэсаў: увагі, памяці. Асобасныя асаблівасці малодшых школьнікаў

27.10.2023

15:00

навучальны занятак з мультымедыйнай прэзентацыяй

Браніцкая Ж.А., медыцынскі работнік Берзух Н.М.

4.2

Тэма 2. Як навучыць сваё дзіця жыць у свеце людзей.

Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у вучняў. Фарміраванне правіл паводзін і добрых манер. Культура асобы: культура знешнасці, зносін, гаворкі. Эфектыўныя зносіны: асноўныя складнікі

21.12.2023 

15:00

заняткі ў рамках «этыкет-кафэ»

Браніцкая Ж.А.,

педагог сацыяльны Манукова Т.А.

4.3

Тэма 3. Дзіця і камп'ютар.

Камп'ютар дома: карысць ці шкода? Кампутарныя гульні.

Уплыў камп'ютара на арганізм і асобу дзіцяці. Плюсы і мінусы выкарыстання камп'ютара школьнікам. Як правільна арганізаваць працу школьніка за камп'ютарам. Захаванне здароўя дзіцяці пры рабоце за камп'ютарам

22.03.2024

15:00

круглы стол

Браніцкая Ж.А., педагог-псіхолаг Шапель К.А.,  педагог інфарматыкі

4.4

Тэма 4. Кнігі ў жыцці школьніка. Адносіны дзіцяці да вучэбнай і мастацкай літаратуры. Як захаваць любоў да кнігі пры інфармацыйнай перагрузцы ў сучасным свеце

29.05.2024

15:00

круглы стол

Браніцкая Ж.А.,

бібліатэкар Мілаш В.С.

5

5 клас

 

 

 

5.1

Тэма 1. Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве.

Фарміраванне новага навучальнага калектыва 5 класа. Адаптацыя дзіцяці ў новым асяроддзі. Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да школы

27.10.2023

16:00

семінар-практыкум

Гірэйка А.М.

5.2

Тэма 2. Дзіця сярод аднагодкаў

Дзіцячы калектыў і яго значэнне ў развіцці асобы школьніка. Патрэбнасці дзіцяці ў прызнанні і самарэалізацыі. Праблемы лідэрства. Развіццё здольнасці да супрацы як перадумова паспяховасці ў жыцці. Як дапамагчы дзіцяці ў наладжванні адносін з аднагодкамі

22.12.2023

16:00

круглы стол

Твароўская А.М.

5.3

Тэма 3. Ваша дзіця вырасла.

Асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту. Фізічнае, псіхічнае і сацыяльнае развіццё малодшых падлеткаў. Зносіны падлеткаў з аднагодкамі і дарослымі. Цяжкасці і рызыкі малодшага падлеткавага ўзросту

23.02.2024

16.00

лекцыя

Твароўская А.М.

5.4

Тэма 4. Меры пакарання і заахвочванні ў сучаснай сям'і.

Пытанні дысцыпліны ў сям'і з малодшымі падлеткамі. Чаму не працуюць звыклыя метады выхавання. Як стаць падлетку сябрам без страты бацькоўскага аўтарытэту

17.05.2024

16:00

круглы стол

Твароўская А.М.

6

6 клас

 

 

 

6.1

Тэма 1. Сям'я як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям'і.

Дзіця і задавальненне яго патрэб у сям'і. Псіхолага-педагагічныя фактары развіцця і выхавання дзіцяці ў сям'і. Тыпы сямейнага выхавання і іх характарыстыка. Гарманічнае сямейнае выхаванне, яго асноўныя характарыстыкі.

Праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям'і. Маральныя традыцыі і звычаі. Каштоўнасці сям'і як аснова выхавання дзіцяці

22.09.2023

13:00

лекцыя

Адашкевіч І.М., педагог сацыяльны Манукова Т.А., педагог-псіхолаг Шапель К.А.

6.2

Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў.

Адхіляюцца паводзіны падлеткаў. Формы адыктыўных (залежных) паводзін падлеткаў (курэнне, алкагалізм, наркаманія і інш.). Прычыны залежных паводзін. Прафілактыка залежнасцяў у падлеткавым асяроддзі. Роля бацькоў у папярэджанні паводзінаў падлеткаў, якія адхіляюцца.

22.12.2023

13:00

семінар-практыкум

Адашкевіч І.М., педагог сацыяльны Манукова Т.А.

6.3

Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт.

Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспекі. Асноўныя правілы медыябяспекі для бацькоў і падлеткаў. Прафілактыка інтэрнэт-рызыкоў. Як усцерагчы дзіця ад небяспек у сацыяльных сетках

23.02.2024

13:00

круглы стол

Адашкевіч І.М., педагог сацыяльны Манукова Т.А., педагог-псіхолаг Шапель К.А.

6.4

Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў.

Правілы бяспечных паводзін улетку. Небяспека вольнага баўлення часу падлеткаў. Аказанне першай медыцынскай дапамогі. Рэкамендацыі бацькам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летні перыяд

17.05.2024

13:00

вэбінар

Адашкевіч І.М., педагог сацыяльны Манукова Т.А.

7

7 клас

 

 

 

7.1

Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў.

Узроставыя асаблівасці 13-14-гадовых падлеткаў. Спецыфіка развіцця ўвагі, памяці, мыслення. Палавое паспяванне. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе

15.09.2023
13.00

лекцыя

Санько Н.К.

7.2

Тэма 2. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў.

Працівапраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары і прычыны правапарушэнняў. Падлеткі "групы рызыкі"

02.11.2023
13.00

Сустрэча са старшынёй суда Бярозаўскага раёна, выпускніцай школы Вакульчык М.І.

Санько Н.К.

7.3

Тэма 3. Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту

Жыццё сям'і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў ці пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям'і.

Бацькоўскі аўтарытэт. Як яго набыць і як не страціць. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам

23.02.2024
13.00

Круглы стол з запрашэннем педагога-псіхолага

Санько Н.К.

7.4

Тэма 4. Як павысіць навучальную матывацыю падлеткаў.

Стаўленне падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў - што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння навучальнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех

26.04.2024
13.00

Праектна-арыентаваны занятак

Санько Н.К.

8

8 клас

 

 

 

8.1

Тэма 1. Фарміраванне жыццёвых мэт і каштоўнасцей у вучняў.

Мэты падлеткавага перыяду. Пастаноўка мэт і іх дасягненне.

Паспяховасць у школе як адзін з фактараў паспяховага дасягнення мэт

27.10.2023 

17:00

лекцыя

Мілаш В.С.,

педагог-психолаг Шапель К.А.

8.2

Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту.

Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка асноўных рызык. Асаблівасці віктымных паводзін (паводзін "ахвяры")

22.12.2023

17:00

 семінар-практыкум

Мілаш В.С., медыцынскі работнік Берзух Н.М.

8.3

Тэма 3. Асцярожна: суіцыд.

Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзін у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі.

Прафілактыка суіцыдальных паводзін

21.03.2024

17:00

бяседа

Мілаш В.С.,

педагог сацыяльны Манукова Т.А.

8.4

Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях.

Паняцце "канфлікт". Сужэнскія сваркі і канфлікты. Развод як псіхатраўмуючы фактар. Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей.

Сямейныя канфлікты ў дыядзе "бацькі-дзеці", прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзін у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў.

Школьныя канфлікты. Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў

30.05.2024

17:00

круглы стол

Мілаш В.С., педагог-псіхолаг Шапель К.А.

9

9 класы

 

 

 

9.1

Тэма 1. Партрэт сучаснага падлетка.

Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя перажыванні ўзросту. Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы

30.09.2023

10:00

семінар-практыкум

Філіповіч А.М., педагог-псіхолаг Шапель К.А., медыцынскі работнік Берзух Н.М.

9.2

Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы.

Формы агрэсіўных паводзін падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з навакольнымі людзьмі.

Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі для бацькоў па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка

25.11.2023

10:00

гутарка

педагог-псіхолаг Шапель К.А.,

педагог сацыяльны Манукова Т.А.

9.3

Тэма 3. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць.

Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцяў. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбнасці ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўе. Прафілактыка шкодных звычак

24.02.2024

10:00

семінар-практыкум

Філіповіч А.М., педагог-псіхолаг Шапель К.А., педагог сацыяльны Манукова Т.А.,  

9.4

Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку абраць прафесію?

Прафесійныя намеры і магчымасці навучэнцаў. Уплыў сям'і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіця пры выбары прафесіі? Знаёмства бацькоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцей і прафесійных інтарэсаў падлеткаў.

27.04.2024

10:00

форум

Філіповіч А.М., педагог-псіхолаг Шапель К.А., сацыяльны педагог Манукова Т.А.
 

10

10 клас

 

 

 

10.1

Тэма 1. Здароўе - гэта жыццё.

Фактары рызыкі для здароўя сучаснай моладзі. Праблема здаровага харчавання. Захапленне дыетамі.

Гіпадынамія - праблема сучасных маладых людзей. Стрэс і яго ўплыў на здароўе. Шкодныя звычкі.

Захаванне здароўя і правілы здаровага ладу жыцця. Рэжым дня

28.10.2023

11:00

семінар-практыкум

Таліш А.П., 

педагог-псіхолаг Шапель К.А., медыцынскі работнік

10.2

Тэма 2. Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці.

Асаблівасці юнацкага кахання. Культура паводзін закаханых. Як дапамагчы, а не нашкодзіць взрослеющему дзіцяці

23.12.2023

11:00

круглы стол

педагог-псіхолаг Шапель К.А., 

Таліш А.П.

10.3

Тэма 3. Роля сям'і ў фарміраванні рэпрадуктыўнага здароўя юнакоў і дзяўчат.

Рэпрадуктыўнае здароўе юнакоў і дзяўчат. Фактары рызыкі для рэпрадуктыўнага здароўя. Умовы захавання рэпрадуктыўнага здароўя.

Адносіны паміж юнакамі і дзяўчатамі, каханне і сэксуальныя адносіны.

Рызыкоўныя паводзіны моладзі. Незапланаваная цяжарнасць і аборт. Прафілактыка ЗППШ.

Стыль жыцця і рэпрадуктыўнае здароўе моладзі. Уплыў сямейнага выхавання на фармаванне ў падлеткаў каштоўнасці рэпрадуктыўнага здароўя

23.03.2024

14:00

круглы стол

педагог-псіхолаг Шапель К.А., 

Таліш А.П.

10.4

Тэма 4. Як дапамагчы старшакласніку здабыць упэўненасць у сабе?

Уплыў сарамлівасці і няўпэўненасці на навучальныя поспехі старшакласніка. Шляхі пераадолення сарамлівасці і няўпэўненасці старшакласніка дома і ў школе

25.05.2024 

14:00

дыскусія

Таліш А.П.,

педагог-псіхолаг Шапель К.А.

11

11 клас

 

 

 

11.1

Тэма 1. Як дапамагчы старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні?

Вызначэнне прафесійных схільнасцей і здольнасцей старшакласнікаў. Фактары, якія ўплываюць на выбар прафесіі. Роля бацькоў у працэсе выбару прафесіі і самавызначэнні старшакласніка. Прыярытэты старшакласнікаў у выбары прафесіі. Прафесійныя дынастыі.

Дапамога старшакласнікам у выбары будучай прафесіі

26.10.2023

17:00

 

семінар-практыкум

Мацкевіч А.А.,

педагог-псіхолаг Шапель К.А.

 

11.2

Тэма 2. Як усцерагчы дзіця ад залежнасцяў?

Залежныя паводзіны, яго прычыны, фактары рызыкі. Фарміраванне залежнасці.

Віды пагроз, якія ўяўляюць небяспеку для жыцця, фізічнага, псіхічнага і маральнага здароўя і паўнацэннага развіцця старшакласніка. Інтэрнэт-залежнасць. Шляхі прафілактыкі і пераадоленні: памятка для бацькоў

12.12.2023

17:00

канферэнцыя

педагог-псіхолаг Шапель К.А., педагог сацыяльны Манукова Т.А., медыцынскі работнік

11.3

Тэма 3. Падрыхтоўка старшакласнікаў да будучага сямейнага жыцця.

Выхаванне старшакласніка як будучага сем'яніна. Фарміраванне ўсвядомленага стаўлення да ўступлення ў шлюб і будучага сямейнага жыцця. Фарміраванне каштоўнасных адносін да бацькоўства, нараджэння і выхавання дзяцей.

Роля сямейных узаемаадносін і традыцый у падрыхтоўцы старшакласнікаў да сямейнага жыцця

18.03.2024

17:00

круглы стол

педагог сацыяльны Манукова Т.А., 

Мацкевіч А.А.

 

11.4

Тэма 4. Як дапамагчы дзіцяці ў перыяд падрыхтоўкі да іспытаў?

Прафілактыка экзаменацыйнага стрэсу. Фактары, якія ўзмацняюць і якія зніжаюць трывогу. Як дапамагчы старшакласніку зладзіцца з трывогай (мнематэхнікі, прыёмы канцэнтрацыі ўвагі і прыёмы паслаблення ў стрэсавай сітуацыі).

Супрацоўніцтва бацькоў і педагогаў у перыяд падрыхтоўкі старшакласнікаў да іспытаў. Дапамога ў падрыхтоўцы да іспытаў: правілы для бацькоў выпускнікоў. Рэжым навучальнай працы і адпачынку ў экзаменацыйны перыяд

13.05.2024

17:00

майстар-клас

Мацкевіч А.А.,

педагог-псіхолаг Шапель К.А.

свернуть

Рэкамендацыі для бацькоў

І клас:

Адаптацыя вучняў у I класе

Рэжым дня школьніка

Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці

ІІ клас:

Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца

Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця

Уплыву сям'і на эмацыйны стан дзіцяці

Працоўнае выхаванне дзяцей у сям'і 

ІІІ клас:

Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці

Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў

Здаровая сям'я - здаровае дзіця 

Эфектыўныя зносіны ў сям'і - залог поспеху школьніка

ІV клас:

Узроставыя псіхафізіялагічныя асаблівасці вучняў IV класаў

Як навучыць сваё дзіця жыць у свеце людзей

Дзіця і камп'ютар

V клас:

Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве

Дзіця сярод аднагодкаў

Ваша дзіця вырасла

Меры пакарання і заахвочванні ў сучаснай сям'і

VI клас:

Сям'я як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям'і

Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў

Падлетак не слухаецца. Што рабіць?

Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт

Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў

VII клас:

Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў

Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў

Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту

Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў

VIII клас:

Жыццёвыя мэты падлеткаў 

Як зберагчы падлетка ад гвалту 

Асцярожна: суіцыд

Культура паводзін у канфліктных сітуацыях

IX клас:

Партрэт сучаснага падлетка

Агрэсія, яе прычыны і наступствы

Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць

Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку абраць прафесію?

X клас:

Здароўе - гэта жыццё

Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці

Роля сям'і ў фарміраванні рэпрадуктыўнага здароўя юнакоў і дзяўчат

Як дапамагчы старшакласніку здабыць упэўненасць у сабе? 

XI клас:

Як дапамагчы старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні?

Як усцерагчы дзіця ад залежнасцяў?

Падрыхтоўка старшакласнікаў да будучага сямейнага жыцця

Як дапамагчы дзіцяці ў перыяд падрыхтоўкі да іспытаў?

свернуть

Прыкладная тэматыка кансультацый для бацькоў вучняў

Клас

Тэмы кансультацый для бацькоў

Адказныя

1

Псіхалагічныя асаблівасці малодшых школьнікаў

Развіццё памяці і ўвагі малодшых школьнікаў

Матывы вучэння малодшых школьнікаў

Адносіны ў сям'і як аснова ўзаемаразумення

Заахвочванне і пакаранне дзяцей у сям'і

Леварукі дзіця ў школе

педагог-псіхолаг, класны кіраўнік, педагог сацыяльны

2

Выхаванне ветлівасці

Прафілактыка жорсткага абыходжання з дзецьмі

Як на самой справе любіць сваіх дзяцей?

Мікраклімат у сям'і і выхаванне дзіцяці Канфліктныя сітуацыі ў дзіцяча-бацькоўскіх адносінах

Роля бацькі ў выхаванні дзіцяці

Роля сям'і ў выхаванні духоўна-маральных каштоўнасцей дзіцяці

Сямейныя традыцыі каштоўнасці ў выхаванні дзяцей

Вучэнне з захапленнем

класны кіраўнік, педагог-псіхолаг, педагог сацыяльны

3

Псіхалагічныя прычыны непаспяховасці школьнікаў і іх папярэджанне

Як выявіць і развіць здольнасці дзяцей?

Гульня і праца ў жыцці дзяцей малодшага школьнага ўзросту

Ідэальныя бацькі вачыма дзяцей, ідэальнае дзіця вачыма бацькоў

Як дапамагчы дзіцяці стаць больш уважлівым?

Як прывіць дзіцяці любоў да чытання?

Канфліктныя сітуацыі паміж бацькам і дзіцем: як пачуць дзіця?

педагог-псіхолаг, класны кіраўнік, педагог сацыяльны

4

Агрэсіўныя паводзіны: як дапамагчы дзіцяці?

Як дапамагчы дзіцяці правільна размеркаваць свой час?

Няўдалы вучань: прычыны і спосабы вырашэння праблем

Уплыў унутрысямейных адносін на эмацыйны стан дзіцяці

Інтэлектуальнае развіццё дзіцяці

Значэнне памяці і ўвагі ў інтэлектуальным развіцці дзяцей

Арганізацыя вольнага часу дзяцей у перыяд летніх канікулаў

педагог-псіхолаг, педагог сацыяльны, класны кіраўнік, інспектар па справах непаўналетніх

5

Маё дзіця становіцца падлеткам

Псіхалагічныя асаблівасці малодшых падлеткаў

Дзіця ў калектыве аднагодкаў

Міжасобасныя зносіны падлеткаў

Адносіны ў сям'і

Кампутарныя гульні: карысць ці шкода?

Пытанні дысцыпліны

Адказнасць бацькоў за выхаванне дзяцей

педагог-псіхолаг,

педагог сацыяльны,

класны кіраўнік,

інспектар па справах непаўналетніх

6

Роля бацькі і маці ў выхаванні дзіцяці

Як навучыць вучыцца з задавальненнем?

Школьныя канфлікты

Цяжкасці пераходнага ўзросту

Як папярэдзіць ужыванне падлеткамі псіхаактыўных рэчываў?

Хлопчыкі і дзяўчынкі: як будаваць узаемаадносіны?

Працоўнае выхаванне ў сям'і

педагог-псіхолаг,

педагог сацыяльны,

класны кіраўнік,

медыцынскі работнік,

інспектар па справах непаўналетніх

7

Ваша каханае неідэальнае дзіця

Падлеткавы ўзрост: праблемы палавога паспявання

Цяжкасці зносін. Канфлікты паміж падлеткамі, асноўныя прычыны канфліктаў Каханне і сяброўства ў падлеткавым узросце

Як дапамагчы дзіцяці стаць дарослым?

Падлеткі ў сацыяльных сетках: бяспечныя паводзіны

Асаблівасці ўзаемаадносін паміж братамі і сёстрамі ў сям'і

Прадухіленне адчужанасці паміж бацькамі і дзецьмі

Як пачуць дзіця, пакуль яно не стала «цяжкім»?

педагог-псіхолаг,

педагог сацыяльны,

класны кіраўнік,

медыцынскі работнік

8

Як навучыцца разумець і прымаць падлетка?

Аб бацькоўскім аўтарытэце

Канфлікты з падлеткам: як паводзіць сябе ў канфліктных сітуацыях?

Падлетак у сацыяльных сетках: што рабіць?

Як навучыць падлетка быць адказным за свае ўчынкі?

Хатняя праца: задавальненне ці пакаранне?

Адносіны паміж хлопчыкамі і дзяўчынкамі: праблемы палавога выхавання

Як захаваць рэпрадуктыўнае здароўе падлетка?

педагог-псіхолаг,

педагог сацыяльны,

класны кіраўнік,

медыцынскі работнік

9

Фарміраванне правасвядомасці і адказнасці падлетка за свае ўчынкі. Самаацэнка паводзін

Як дапамагчы падлетку ў выбары прафесіі?

Як навучыць дзяцей распараджацца грашыма?

Вольны час і яго значэнне ў фарміраванні асобы падлетка

Інтэрнэт-залежнасць: шляхі пераадолення

Арганізацыя вольнага часу дзяцей у перыяд летніх канікулаў

Адказнае бацькоўства - залог дабрабыту сям'і

класны кіраўнік,

педагог сацыяльны,

педагог-псіхолаг,

інспектар па справах непаўналетніх

10

Псіхафізіялагічныя асаблівасці дзесяцікласнікаў

Самавыхаванне старшакласнікаў як умова маральнага выхавання

Ці асабістая гэтая справа - асабістае шчасце?

Фарміраванне сямейна-шлюбных каштоўнасцей старшакласнікаў

Выхаванне маральнага ідэалу, духоўнага свету старшакласнікаў

Кім быць і якім быць?

Арганізацыя вольнага часу старшакласнікаў

Асаблівасці здароўя і фізічнага развіцця старшакласніка

Рэжым навучальнай і фізічнай працы, асабістая гігіена

класны кіраўнік,

педагог сацыяльны,

педагог-псіхолаг,

медыцынскі работнік

11

Цяжкасці асобаснага росту і іх уплыў на навучанне

Навуковая арганізацыя навучальнай працы старшакласнікаў

Роля тэатра, кіно і тэлебачання ў фарміраванні эстэтычных ідэалаў у старшакласнікаў

Закон і адказнасць непаўналетніх

Фарміраванне здаровага ладу жыцця

Фізічная дасканаласць, гатоўнасць старшакласнікаў да працы, ваеннай службы

Самарэалізацыя асобы

педагог-псіхолаг,

класны кіраўнік,

педагог сацыяльны,

інспектар па справах непаўналетніх,

медыцынскі работнік

 

свернуть

Водзыў/запыт бацькоў аб праекце "Бацькоўскі ўніверсітэт"

Агульнашкольныя мерапрыемствы ў рамках "Бацькоўскі ўніверсітэт"

15 сакавіка ў Валеўскай сярэдняй школе прайшоў бацькоўскі сход па тэме: "Правы дзіцяці - абавязкі бацькоў. Выхаванне талерантнасці ў сям'і".
На бацькоўскім сходзе прысутнічалі госці: Малуха С.А. намеснік начальніка Навагрудскага РАНС, настаяцель храма святых ап.ап. Пятра і Паўла аг. Валеўка Яўген Запольскі.
Бацькоўскі сход прайшоў у форме адкрытага дыялога з бацькамі, законныя прадстаўнікі навучэнцаў атрымалі разгорнутую інфармацыю па кожным напрамку, а таксама змаглі задаць пытанні.
У завяршэнне сходу быў рэзюмаваны той факт, што толькі сумесныя намаганні бацькоў, школы і зацікаўленых ведамстваў дадуць станоўчыя вынікі ў выхаванні дзяцей і талерантнасці ў сям'і.

20 снежня 2023 года ў Валеўскай сярэдняй школе прайшоў агульнашкольны бацькоўскі сход па тэме: «Культура здароўя, як фактар фармавання здароўезберагальнага асяроддзя». У рамках сходу былі асвечаны пытанні прафілактыкі п'янства, наркаманіі ў падлеткавым узросце, бяспечных паводзін у зімовы перыяд на лёдзе, каля вадаёма, бяспека пры карыстанні піратэхнікай. Вырашаліся пытанні кантролю за знаходжаннем непаўналетніх на вуліцах і ў грамадскіх месцах у вячэрні і начны час, бягучай паспяховасці, дысцыпліны на навучальных занятках.

22 верасня 2023 года ў Валеўскай сярэдняй школе адбыўся агульнашкольны бацькоўскі сход па тэме: “Актуальныя пытанні бяспекі дзяцей. Прафілактыка суідальных паводзін, сэксуальнага гвалту ў дачыненні да непаўналетніх.“ Сход прайшоў у форме адкрытага дыялогу ў якім прынялі ўдзел: Багданенка Аляксандр Васільевіч, начальнік ІСН Навагрудскага РАУС, Батура Кірыл Сяргеевіч – старшы інспектар сектара нагляду і прафілактыкі старшы лейтэнант унутранай службы РАУС, настаяцель храма святых ап. Пятра і Паўла Яўген Запольскі. Шапель К. А. педагог-псіхолаг Валеўскай сярэдняй школы
У ходзе дыялогу былі разгледжаны пытанні: “Прафілактыка правапарушэнняў сярод непаўналетніх.“ “Праблемы спажывання, рэалізацыі і захоўвання наркатычных рэчываў.“ “Уцягванне дзяцей у антыграмадскія паводзіны.“ “Асноўныя аспекты пажарнай бяспекі.“ “Прафілактыка суідальных паводзін, сэксуальнага гвалту ў дачыненні да непаўналетніх.“
У завяршэнне сходу быў рэзюмаваны той факт, што толькі сумесныя намаганні бацькоў, школы і зацікаўленых ведамстваў дадуць станоўчыя вынікі ў выхаванні дзяцей і забяспечаць бяспечную жыццядзейнасць.

свернуть